رقابت بیش از سه هزار دانش آموز گیلانی در مسابقات قرآن کریم

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش گیلان از برگزاری سی‌و دومین مرحله استانی مسابقات قرآنی دانش‌آموزی با حضور سه هزار و 500 دانش‌آموز به مدت هفت روز خبر داد.

ناصر عموپور، رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش گیلان از برگزاری سی و دومین مرحله استانی مسابقات قرآنی دانش‎آموزی خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان  از گیلان گفت: 150 هزار نفر از دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاهی‌ این دوره از مسابقات  شرکت کردند که از بین آنان 50 هزار نفر به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.

 

وی  ادامه داد: از این تعداد، 3 هزار و 500 شرکت‌کننده در مرحله استانی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

 

عموپور با اشاره به برگزاری این مسابقات در دوبخش دختران و پسران در 9 رشته تصریح کرد: رشته‌های قرائت، حفظ، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز در هر دو گروه به طور مشترک برگزار می‌شود و فقط رشته اذان و مداحی است که علاوه بر رشته‌های فوق در بخش برادران برگزار می‌شود.

 

عموپور با بیان اینکه سی و دومین مرحله استانی مسابقات قرآن دانش‌آموزی به مدت هفت روز برگزار می‌شود، افزود: شهرستان‌های آستانه اشرفیه، خمام و سنگر برگزار کننده این دور از مسابقات هستند.

 

وی از برگزاری اولین مرحله مسابقات در بخش احکام و انشای نماز، 3 و 4 اردیبهشت در شهر سنگر خبر داد و اذعان کرد: 10 و 11 اردیبهشت‌ مسابقات قرائت، حفظ و تفسیر در شهر خمام، 14 اردیبهشت‌ مسابقات اذان، مداحی ویژه برادران در شهرستان آستانه و 17 و 18 اردیبهشت‌ نیز مسابقات نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در شهرستان آستانه برگزار می‌شود.

 

عموپور یادآور شد: نفرات اول تا سوم هر رشته به مسابقات کشوری که مرداد امسال در مشهد مقدس و ارومیه برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 362367

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha