ارائه تسهیلات ویژه به معلولان ذهنی در حوزه آموزش و اشتغال

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه مراسم افتتاح مرکز دانش کار بهزیستی از ارائه تسهیلات ویژه به معلولان ذهنی در حوزه آموزش و اشتغال در سال جاری خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدرضا موالی‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه افتتاح مرکز دانش‌کار سازمان بهزیستی کشور در مرکز حرفه‌آموزی معلولان ذهنی دختران بالای 14 سال، اظهار داشت: به مناسبت روز کارگر بازدیدی از این مجموعه انتخاب کردیم تا از نزدیک در روند کاری این گروه از جامعه قرار بگیریم.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه تسهیلات ویژه به معلولان ذهنی در حوزه آموزش و اشتغال در سال جاری خبر داد و گفت: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز به عنوان متولی اصلی در حوزه اشتغال آمادگی هر نوع همکاری را برای توسعه مکان‌های حرفه‌آموزی ویژه معلولان ذهنی دختر و پسر دارد.
 

وی تصریح کرد: همکاران ما در سازمان بهزیستی در زمینه‌های مختلف و در جهت بازتوانی مددجویان تلاش بسیار خوبی کردند که از جمله اقدامات این سازمان در حوزه حرفه‌آموزی ویژه معلولان ذهنی است؛ چراکه افرادی در جامعه هستند که مشکل جسمی و ذهنی دارند، اما امکان پرورش استعدادهای آنها و بروز قابلیت‌های آنها وجود دارد که متأسفانه به دلایلی در جامعه مغفول می‌ماند، اما سازمان بهزیستی با توجه به توانمندسازی آنها را به جامعه برمی‌گرداند.

 

در ادامه این بازدید اصغر نورالله‌زاده، مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) از آمادگی این صندوق برای حمایت از مددجویان بهزیستی در حوزه اشتغال و کارآفرینی خبر داد و گفت: در صورتی که مسئولان سازمان بهزیستی صلاح بدانند ما نیز آمادگی داریم در حد توان وام‌های اشتغال را در اختیار مددجویان قرار دهیم.

 

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود در 6 ماه اول سال جاری اقدامات خوبی در حوزه اشتغال معلولان و ارائه تسهیلات ویژه به آنها صورت گیرد.

 

گفتنی است، مرکز حرفه‌آموزی معلولان ذهنی دختران بالای 14 سال ظرفیت آموزش به 120 معلول ذهنی را دارد که در طی روز از ساعت 7:30 دقیقه صبح تا 14 بعدازظهر دختران معلول ذهنی به مرکز مراجعه و از خدمات آموزشی آن استفاده می‌کنند؛ کارگاه خیاطی، گلدوزی، قالی‌بافی، زیورآلات و آموزش قرآن از جمله برنامه‌هایی است که در این مرکز آموزش داده می‌شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 362686

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha