14 مسجد در شهر و روستای زنجان پذیرای معتکفین است

خبرگزاری شبستان: دبیر ستاد اعتکاف شهرستان زنجان گفت: 10 مسجد در شهر و چهار مسجد در روستاهای زنجان پذیرای معتکفین در ایام اعتکاف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محمد امیرخانی، دبیر ستاد اعتکاف شهرستان زنجان امروز(8 اردیبهشت) در نشست خبری خادمین ستاد اعتکاف شهرستان زنجان با اشاره به اینکه ثبت نام از معتکفین از (11 اردیبهشت) آغاز می شود، اظهار کرد: ثبت نام از علاقمندان برای شرکت در این سنت حسنه به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.


وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود 2 هزار نفر در مراسم اعتکاف شهر زنجان شرکت کنند، ادامه داد: 10 مسجد در شهر و چهار مسجد در روستا برای حضور معتکفین زنجانی آماده شده است.
 

به گفته امیرخانی از مساجد شهری 2 مسجد ویژه آقایان و هشت مسجد برای بانوان معتکف در نظر گرفته شده است و مساجد روستایی نیز ویژه معتکفین خواهر است.
 

دبیر ستاد اعتکاف شهر زنجان ادامه داد: در شهر زنجان مسجد جامع، مسجد آقا سید فتح اله، مسجد امام علی(ع) مسجد امام صادق(ع) مساجد امام محمد باقر(ع) مسجد امام سجاد(ع) مسجد قبا و مسجد صاحب الزمان(عج) مسجد رسول اله و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و در روستاها نیز مسجد روستاهای یامچی، اژدهاتو، دولاناب و ینگجه برای معتکفین آماده شده است.
 

وی به برنامه های ایام اعتکاف از 13 رجب امسال همزمان با سالروز میلاد حضرت علی(ع) اشاره کرد و افزود: به مناسبت مقارن بودن این ایام با سالروز وفات شهادت گونه حضرت زینب(س) برنامه های مناسبتی نیز ویژه معتکفین برگزار می شود.
 

امیرخانی از حضور 15 تن از علما و روحانیون استان زنجان برای مراسم سخنرانی در این ایام در جمع معتکفین نیز خبر داد و اظهار کرد: موضوع سخنرانی ها با محوریت قرآن، برنامه کامل زندگی و ترویج سبک زندگی اسلامی خواهد بود.
 

این مقام مسئول همچنین از حضور مداحان اهل بیت شهر زنجان برای ادعیه مناجات و حضور اساتید حوزه و دانشگاه خبر داد و افزود: محور اصلی برنامه های اعتکاف ایجاد محیطی آرام برای خلوت معتکفین با خداوند است.
 

وی به آغاز فعالیت کمیته ثبت نام در امامزاده سید ابراهیم (ع) اشاره کرد و افزود: علاقمندان برای حضور در این سنت حسنه می توانند از (11 تا 20 اردیبهشت) به این کمیته مراجعه کنند.
 

امیرخانی هزینه شرکت در مراسم اعتکاف برای هر فرد را 30 هزار تومان اعلام کرد و افزود: از حمایت های خیرین نیز برای پذیرایی و تامین نیازهای معتکفین در این سه روز استفاده خواهد شد.
 

وی به شناسایی 200 خادم اعتکاف در استان زنجان اشاره کرد و افزود: یکصد نفراز این خادمین به عنوان تیم های مدیریت مساجد و یکصد نفر از برادران به عنوان نیروهای پشتیبانی این ستاد را همکاری می کنند.
 

این مقام مسئول از تشکیل جلسه توجیهی در روز (20 اردیبهشت) برای ثبت نام کنندگان خبر داد و افزود: مردم می توانند نذورات غیر نقدی خود را از طریق ستاد عتبات عالی استان زنجان و نذورات نقدی خود را اط طریق شماره حسبا سیبای بانک ملی به شماره 0107656795000 به دست اعضای ستاد اعتکاف شهر زنجان برسانند.


پایان پیام/
 

کد خبر 362787

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha