اعتکاف فرصت ترویج و توسعه فرهنگ دینی است

خبرگزاری شبستان: سرپرست تبلیغات اسلامی سلسله با اشاره به نقش اعتکاف در توسعه و تقویت فرهنگ دینی، بر ضروت ارتقای برنامه های فرهنگی در آیین معنوی اعتکاف تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از لرستان، حجت‌الاسلام علی شاهیوندی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سللسه امروز( 9اردیبهشت) در جلسه برنامه ریزی آیین معنوی اعتکاف، گفت: اعتکاف اثر عمیقی در تزکیه روح و صفای باطن مومنان دارد.

وی با بیان اینکه آیین معنوی اعتکاف مورد توجه و عنایت پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) و بزرگان دین بوده است، افزود: این آیین فرصتی برای ترویج و توسعه فرهنگ دینی است.

حجت الاسلام شاهیوندی، اظهار داشت: برگزاری این آیین معنوی موجب تقویت معنویت در افراد جامعه بخصوص در بین نسل جوان و نوجوان می شود.


وی با بیان اینکه در سال های اخیر این آیین معنوی مورد استقبال گسترده نوجوانان و جوانان قرار گرفته است، اذعان داشت: می توان از این فرصت برای مقابله با دسیسه های فرهنگی دشمنان بهره گرفت.

 این مقام مسئول برضروت همکاری مسئولان نهادی های مختلف جهت برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم معنوی تاکید کردو گفت: باید با برنامه ریزی مناسب جهت ارتقای برنامه های فرهنگی در ایام اعتکاف تلاش شود.


گفتنی است، آیین معنوی اعتکاف هر ساله در ایام‌البیض از13 تا 15 رجب در مساجد برگزار می شود.

 در این جلسه در خصوص برنامه ریزی های لازم جهت هرچه باشکوه تربرگزارشدن این مراسم تصمیم گیری شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 363141

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha