نظام جمهوری اسلامی بدون اصل ولایت فقیه معنا و مشروعیت ندارد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی بدون اصل ولایت فقیه معنا و مشروعیت ندارد، تصریح کرد: جان دادن شهید نیز بدون اذن و مجوز ولی فقیه مشروعیت ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته (14اردیبهشت) در برنامه متمرکز اجلاسیه سرداران و 14 هزار و 600 شهید ولایتمدار فارس در شیراز تاکید کرد: فارس، دومین استانی است که بیشترین یگان را در دوران دفاع مقدس داشته و فاصله نزدیک به استان خوزستان و حضور گسترده و همه جانبه مردم فارس در سراسر سرزمین گرم خوزستان مشاهده می شد.
 

وی اذعان داشت: در دوران دفاع مقدس متوجه ارزش خون شهیدان نشدیم و باید منتظر می ماندیم که حوادث پیش روی انقلاب اتفاق می افتاد تا به پیامدها و آثار بزرگ شهیدان پی ببریم و امروز کسانی هستند که متاسفانه باز هم به اقتدار، عظمت و شکوه شهیدان توجه نمی کنند و در پی اثبات حرف های نامعقول و نادرست خود هستند.

 

سردار جعفری با تاکید بر ارزش والای شهدا، خطاب به خانواده های شهدای حاضر در این مراسم تاکید کرد: هیچ کس قادر به درک و عظمت شهدا نیست مگر اینکه با عشق به خدا و شهادت بتواند ذره ای از این ارزش را درک کند.


عضو شورای عالی امنیت ملی با اظهار تاسف از اینکه امروز کسانی هستند که این حرکت انقلابی مردم منطقه را قبول ندارند، بلکه آن را نوعی پشت صحنه آمریکا می دانند، گفت: فرهنگ و معانی نورانی امام خمینی (ره)، محور حرکت اسلامی و انقلابی کشور ما بود و امروز نیز مردم منطقه با همین نتایج، ایران اسلامی را به الگوی بزرگ خود تبدیل کرده اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: تمام این عظمت را مرهون ایثارگری شهدا و خانواده های آنان هستیم و این افتخاری برای شما و ملت ایران است و در این محفل جمع شده ایم که با گرامیداشت یاد شهدا، اهداف و مقاصد و آرمان های آنها را یادآور شویم.

جعفری ادامه داد: در دوران برخی دولت ها به وضوح و آشکارا، متوجه انحرافاتی در مسیر انقلاب اسلامی شدیم اما این دولت ها تمامی تمرکز خود را بر توسعه سیاسی و اقتصادی گذاشته و ارزش های والای انقلاب اسلامی را به وادی فراموشی سپردند.

وی با تاکید بر اینکه اینها به دنبال بر هم زدن این نظام و معنای جوهره ارزشی نظام جمهوری اسلامی بودند، عنوان کرد: شهدا تضمین کننده این راه و اهداف بوده و هستند.

جعفری خاطرنشان کرد: امروز وظیفه هر دلسوز انقلابی این است که دغدغه استمرار راه خون شهیدان را داشته باشد و باید بدانیم که شیاطین خارجی و داخلی، بسیج شده اند تا ظرف انقلاب اسلامی را بشکنند و در این راه به دنبال تضعیف و شکستن لایه های انقلاب هستند تا جلوی این حرکت سریع و پرشتاب را بگیرند.

سردار جعفری با تاکید بر اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی بدون اصل ولایت فقیه معنا و مشروعیت ندارد و ولایت فقیه محور حرکت نظام اسلامی است.

عضو شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه جان دادن شهید نیز بدون اذن و مجوز ولی فقیه مشروعیت ندارد؛ گفت: آن چیزی که این نظام را سرپا نگه داشته است، اصل مشروع ولایت فقیه است.

 

یادآور می شود، برنامه متمرکز اجلاسیه سرداران و 14 هزار و 600 شهید ولایتمدار فارس در پادگان امام حسین (ع) شیراز برگزار شد که با حضور خانواده های شهدا، رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس همراه بود.

 

پایان پیام/

کد خبر 36319

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha