معلمان سرمایه های تعلیم و تربیت هستند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: هفته معلم فرصت مناسبی است که می توان از زحمات خادمان عرصه تعلیم و تربیت تجلیل و قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، فریدون سید مصطفوی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ظهر امروز(9 اردیبهشت) در نشست خبری که در سالن کنفرانس آموزش و پرورش استان برگزارشد، گفت: معلمان باید در عرصه ای که تهاجم فرهنگی جوانان کشورمان را تهدید می کند با آگاه سازی مدرسه را به محیطی برای دانش آموزان تبدیل کنند.


وی، دیدار با نماینده ولی فقیه، سخنرانی در نماز جمعه، توزیع بسته های فرهنگی در بین نمازگزاران، دیدار با خانواده های فرهنگیان پیشکسوت، تجلیل از معلمین نمومنه استانی، دیدار و تجدید میثاق معلمان با مقام معظم رهبری و برگزاری آزمون مجازی در بین کلیه فرهنگیان، برگزاری همایش بزرگ فرهنگیان، مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و وبلاگ نویسی ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان را از مهم ترین برنامه های هفته معلم برشمرد.
 

مصطفوی خاطرنشان کرد: امسال 23 معلم نمونه استانی تجلیل می شوند که دانش، مهارت و ارزش از جمله شاخصه های انتخاب معلمان نمونه بوده است.


این مسئول، توسعه مشارکت های بخش دولتی، شناسایی ظرفیت های موجود در آموزش و پرورش و امکان بهره گیری از مشارکت های مردمی،ظرفیت سازی برای مشارکت های بخش خصوصی و اصلاح ساختار بودجه را از مهم ترین سیاست های آموزش و پرورش در سال جاری عنوان کرد.


وی ادامه داد: ارتقاء کیفیت مدیریت آموزشگاهی، توجه به مفاهیم معنوی در مدارس و اصلاح و ساماندهی نیروی انسانی را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش در سال جاری می باشد.


مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد:باید زمینه های حضور فعال خیرین مدرسه ساز در امر مدرسه سازی در استان فراهم شود چراکه توسعه در امر مدرسه سازی با توجه به شرایط محدود بودجه های دولتی نیازمند ورود جدی خیرین می باشد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 363240

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha