برگزاری اعتکاف در بیش از 95 مسجد استان همدان

خبرگزاری شبستان: مسئول ستاد اعتکاف استان همدان، از برگزاری برنامه معنوی اعتکاف در بیش از 95 مسجد در استان همدان خبر داد، و گفت: از 14 اردیبهشت ماه ثبت‌نام اینترنتی برای اعتکاف آغاز می‌شود.

مهدی صلواتیان، مسئول ستاد اعتکاف استان همدان، با بیان اینکه پیش‌بینی حضور حدود 20 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف ماه رجب امسال پیش بینی می شود، در گفت وگو با خبرنگار شبستان گفت: ثبت‌نام حضوری از" 16 و 17 اردیبهشت ماه " در تمامی مساجد استان همدان آغاز می شود .

 وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته از تعالیم انبیاء، اولیاء و دستورات اسلام و قرآن است، اضافه کرد: پیامبران با توجه به اهمیت و شأن اعتکاف توجه زیادی به این آیین عبادی داشته اند.

 وی با بیان اینکه تقویت اراده، مقاومت در برابر گناه، انس با معنویت، دوری از غفلت، تواضع و فروتنی از آثار و برکات اعتکاف است، افزود: اعتکاف نمودی از بهترین تمرین برای تعادل است و تعادل اساس اخلاق اسلامی‌ست که فطرت انسان را به سوی اعتدال می‌کشد.

 مسئول ستاد اعتکاف استان همدان، با بیان اینکه دین اسلام به همان اندازه که به مسائل اجتماعی و سیاسی اهمیت می‌دهد به مسائل معنوی، خود‌سازی و توجه به خود هم اهمیت می‌دهد، خاطر نشان کرد: معتکف باید در این فرصت سه روزه، اعمال و گذشته خود را بازخوانی کنند و در این سه روز با خود، خدای خود و وجدانشان خلوت کنند.

 اعتکاف تقویت اراده انسان است

صلواتیان با بیان اینکه اعتکاف تقویت اراده آدمی در پشت پا زدن به وسوسه‌های شیطانی است، تصریح کرد: اعتکاف باعث ایجاد مهر و محبت در دل مؤمنین می‌شود و حضور مؤمنین در چند مسجد، فرصتی است که مؤمنان یکدیگر را بشناسند و ارتباط دوستانه پیدا کرده و از آثار اخوت اسلامی برخوردار شوند.

 وی برگزاری محافل انس،  ولایت فقیه،  مهدویت، حلقه‌های معرفت در زمینه مسائل بصیرت، سبک زندگی اسلامی، تاریخ اسلام، آشنایی با سیره اهل بیت(ع)، عفاف و حجاب، تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و ... را از جمله برنامه های فرهنگی برای معتکفان برشمرد.

 وی از برگزاری خیمه‌هایی با عنوان خیمه پاسخ به سئوالات شرعی، احکام، تصحیح تجوید، ذکر صلوات، ختم قرآن، برگزاری مسابقات فرهنگی، اعمال ام داوود، برگزاری برنامه شب وفات حضرت زینب(س)، برگزاری حلقه های معرفت، برپایی غرفه علما در راستای آشنایی با علما، شهدا و دعای عهد را از جمله برنامه های دیگر معتکفان خبر داد.

 ‌ مسئول ستاد اعتکاف استان همدان از پرداخت مبلغ 35 هزار تومان در هنگام ثبت‌نام خبر داد و گفت: بقیه هزینه‌ها نیز از طریق خیران و محل‌های مختلف پرداخت می‌شود.

 وی با بیان اینکه اعتکاف در شهرستان همدان به صورت مردمی برگزار می شود و تلاش می شود در دیگر شهرستان‌های استان نیز به صورت خود جوش انجام شود، خاطر نشان کرد: معتکفان از شب 13 رجب برابر با 23 اردیبهشت ماه قبل از سحر وارد مساجد و 15 رجب بعد از نماز مغرب و عشا از اعتکاف خارج می‌شوند که ‌برنامه‌هایی نیز برای افتتاحیه و اختتامیه این مراسم در نظر گرفته شده است.

 پایان پیام/



 

کد خبر 363317

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha