باید از ظرفیت مساجد برای غنی کردن اوقات فراغت جوانان استفاده شود

خبرگزاری شبستان: استاندار کرمانشاه عنوان کرد: باید از ظرفیت مساجد برای غنی کردن اوقات فراغت و نیز اجرای برنامه ها و فعالیت های ویژه جوانان استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، مهندس ابراهیم رضایی در اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سال جاری که با حضور جمعی از مسئولین استان در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به محور فعالیت های ستاد ساماندهی امور جوانان در راستای اوقات فراغت و هفته جوان، از این ستاد خواست تا جلسات چند جانبه ای را با دستگاه‌های متولی در زمینه امور جوانان تشکیل داده و تفاهمات لازم در این زمینه را با مشارکت یکدیگر منعقد کنند.

وی برنامه های ستاد را در صورت عملی و اجرایی شدن آنها مطلوب دانست و اظهار کرد: بهتر است در راستای تحقق این برنامه ها از ظرفیت مساجد که گستردگی خوبی در محلات دارند استفاده شود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در جلسه آینده ستاد که در همین ماه برگزار می شود باید انعقاد تفاهم نامه میان دستگاه‌های متولی با اداره کل ورزش و جوانان انجام شده و ظرفیت هر یک در راستای کارهایی که باید در زمینه اوقات فراغت جوانان و نیز هفته جوان انجام دهند مشخص شود. ‌

محسن بیگلری معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در این جلسه عنوان کرد: برنامه های پیشنهادی ستاد ساماندهی امور جوانان در دو زمینه اوقات فراغت و نیز هفته جوان می باشد.

به گفته بیگلری ترویج فرهنگ کار، افزایش نشاط و شادابی و نیز ارتقاء مهارت های فردی و اجتماعی از جمله اهداف و برنامه های پیشنهادی این ستاد در راستای غنی کردن اوقات فراغت جوانان می باشد.

وی با اشاره به ضعیف بودن فرهنگ کار در میان جوانان، همگانی کردن آموزش های فنی و حرفه ای در میان اقشار مختلف جوانان، راه اندازی پایگاه‌های مهارت آموزی، برگزاری سلسله همایش های مشاغل خانوادگی و هماهنگی با واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی به منظور بازدید جوانان را از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در راستای افزایش و ترویج فرهنگ کاردر میان جوانان عنوان کرد.

وی برنامه های پیشنهادی به مناسبت هفته جوان (17 تا 23 خرداد) را شامل الگوسازی از شخصیت حضرت علی اکبر (ع)، افزایش نشاط و شادابی در جوانان و فرهنگ سازی بزرگداشت هفته جوان در بین مسئولین و خانواده عنوان کرد.

وی مساجد را کانونهای مهمی در زمینه تحقق این اهداف و برنامه ها عنوان و تصریح کرد: در همین راستا با توجه به ظرفیتی که مساجد در اختیار دستگاه‌ها قرار می دهند قصد داریم پایگاه‌های مهارتی تعریف کنیم و مهارت در زمینه های مختلف را از این طریق در بین جوانان محلات مختلف استان ترویج دهیم.


به گفته بیگلری دوره های آموزش مهارت زندگی با رویکرد اسلامی و دینی و آشنایی با فرهنگ کار و کسب روزی حلال از جمله اقدامات محوری است که در پایگاه‌های مهارت به جوانان آموزش داده خواهد شد.


معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در ادامه تعداد جوانان استان را 650 هزار نفر اعلام و تصریح کرد: باید برنامه هر یک از دستگاه‌ها را در خصوص جوانان جویا شد و با یک برنامه کلی برای جوانان و فعالیت های آنان تصمیم گیری کرد.


وی در خصوص هفته جوان نیز با اشاره به نامگذاری روزهای این هفته اظهار کرد: سعی داریم در 10 زمینه 10 جوان نمونه استان را در هفته جوان معرفی کنیم.


دکتر ابراهیم رحیمی زنگنه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت 413 کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان عنوان کرد: آماده همکاری هستیم تا از ظرفیت این مساجد با همکاری اداره کل ورزش و امور جوانان در راستای غنی کردن اوقات فراغت جوانان استفاده کنیم.


وی همچنین با اشاره به برگزاری برنامه های ثابت فرهنگی و هنری و نیز نشست های تخصصی در طول ایام هفته، ابراز امیدواری کرد تا با همکاری اداره کل ورزش و جوانان زمینه هم افزایی حضور جوانان در این برنامه ها بیش از پیش فراهم شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 363318

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha