تنوع و به روز کردن برنامه‌های اوقات فراغت اصلی‌ترین نیاز جوانان است

خبرگزاری شبستان: فرماندارشهرستان سنندج، تنوع و به روز کردن برنامه‌های اوقات فراغت را اصلی‌ترین نیاز جوانان امروز ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، ولی الله میرزایی اصل، فرماندارشهرستان سنندج امروز (10اردیبهشت) در جلسه ستاد غنی‌سازی اوقات فراغت که در محل سالن فرمانداری این شهرستان برگزارشد، گفت: برنامه های اوقات فراغت باید متنوع باشد زیرا که تنوع و به روز کردن این برنامه‌ها اصلی‌ترین نیاز نوجوانان و جوانان است.


وی افزود: برنامه های امسال باید متناسب با شعار سال و کلیشه ای و تکراری نباشد و نقطه ضعف های برنامه های اوقات فراغت سال گذشته مورد بررسی قرارگیرد.


میرزایی اصل اظهار داشت: برنامه های غنی سازی اوقات فراغت اگر مفید و کارساز باشد نقش مهمی در شکوفایی استعدادها دارد و در غیر این صورت سبب ابتلای نوجوانان و جوانان به انواع بزه کاریهای اجتماعی خواهد شد.


فرماندارشهرستان سنندج، با تاکید بر اینکه کلاس های اوقات فراغت باید دارای تنوع بیشتری باشد، افزود: برای ایجاد انگیزه و بیشترین اثرگذاری، فضای برنامه های غنی سازی اوقات فراغت باید با برنامه ریزی متداول کلاس های درسی متفاوت باشد.


وی تصریح کرد: باید توجه داشت که اگر بر اوقات فراغت مخصوصا در دانش‏آموزان مدیریت صورت نگیرد و برنامه‏ریزی کاملی در میان نباشد، باعث خواهد شد تا برای کسانی که در کمین هستند و برنامه‏های شوم ضد فرهنگی و ناهنجاری را در جامعه دنبال می‏کنند، فرصتی خواهد بود که نوجوانان و جوانان را در دام خود بیندازند.


این مقام مسئول اذعان کرد: غنی سازی اوقات فراغت جوانان در پیشگیری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی بسیار موثر بوده و جوانان را از توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان مصون می دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری جلسات ستاد اوقات فراغت هدفمند کردن استعدادها و پتانسیل های نیروی انسانی بویژه دانش آموزان و جوانان و برنامه ریزی برای هماهنگی و تعامل بین دستگاهی به منظور غنی سازی اوقات فراغت و نه پرکردن اوقات فراغت است.


گفتنی است، در ادامه جلسه هرکدام از مسئولان ستاد برگزاری اوقات فراغت شهرستان سنندج راهکارها و برنامه ها و نقطه نظرات خودرا ارائه کردند.


پایان پیام/

کد خبر 363443

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha