بیش از70هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در استان سمنان فعال هستند

خبرگزاری شبستان:مدیر اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت :تعداد هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش از 70 هنرستان در سال تحصیلی گذشته به 76 هنرستان در سال تحصیلی جاری افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان ، محمد رضا جهان امروز(10 اردیبهشت) درنشست خبری به مناسبت هفته معلم در آموزش وپرورش استان سمنان گفت: ایجاد توازن بین رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش و رشته های نظری از اهداف دوره متوسطه در آموزش و پرورش بوده که در سالهای اخیر با جدیت دنبال شده است.


وی با اشاره به کسب رتبه اول استان سمنان در ایجاد توازن بین رشته ای در دوره متوسطه در کشور، اظهار داشت: ترغیب دانش آموزان به سوی رشته های تحصیلی فنی و کسب مهارت متناسب با نیاز بازار کار از اهداف آموزش و پرورش است.


جهان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تشویق دانش‌آموزان برای تحصیل در رشته‌های هنرستانی و کاردانش عنوان کرد: 45 درصد از دانش آموزان متوسطه استان سمنان در رشته‌های کار دانش و فنی و حرفه‌ای مشغول تحصیل می‌کنند.


مدیر کل آموزش وپرورش استان سمنان تنها 25 درصد از حدود یک‌هزار فضای آموزشی این استان سالم است اظهار داشت: 41 درصد از مدارس استان سمنان تخریبی و مابقی مدارس استان سمنان نیز در معرض تخریب قرار داشته و نیاز به مقاوم سازی دارند.


جهان افزود: تمامی مدارس استان در حال حاضر به صورت تک شیفت هستند اما با جابجایی که در میزان رشد جمعیت احساس می شود باید مدارس از تک شیفت به دو شیفت تبدیل شوند که این مهم مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.


وی با بیان اینکه 72 پروژه نیمه تمام آموزشی در استان سمنان وجود دارد تصریح کرد: برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی در استان سمنان، بیش از 430 میلیارد ریال اعتبار لازم است.


مدیر کل آموزش وپرورش استان سمنان افزود: آموزش و پرورش استان سمنان جزو پنج اداره کل آموزش و پرورش برتر کشور در شاخص‌های مختلف آموزشی است.


در ادامه معاون نیروی انسانی و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم از 12 تا 18 اردیبهشت، گفت: برنامه های متعدد در این هفته برگزار می شود.


حسین شعبانی ، اجرای برنامه سپاس معلم، برگزاری آزمون ضمن خدمت از آثار شهید مطهری از فرهنگیان، مسابقه یک معلم یک تجریه یک خاطره، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با پیشکسوتان و بیماران فرهنگی و نمایشگاه کتاب را تعدادی از برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم در استان سمنان برشمرد.


وی همچنین از برگزاری مسابقات ورزشی و پیاده‌روی ویژه خانواده‌های فرهنگیان، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و همچنین پیشکسوتان فرهنگی به همین مناسبت خبر داد.


وی گفت: همایش استانی بزرگداشت مقام معلم نیز امسال با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در سالن شهید مطهری سمنان و در روز 15 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود .


شعبانی با اشاره به برگزاری آیین انتخاب معلمان نمونه استان سمنان، اظهار داشت: 645 نفر برای این عنوان داوطلب شدند که از آن میان 155 نفر معلم نمونه شهرستانی، شش معلم نمونه استانی و یک معلم نمونه کشوری برگزیده می شوند.


معاون نیروی انسانی و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: این معلمان که بر اساس شاخص های علمی، دانشی، مهارتی و ارزشی ارزیابی و امتیازبندی شده اند.


وی تصریح کرد: به طور کلی در این هفته 17 عنوان برنامه در استان و شهرستانهای مختلف برگزار می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 363466

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha