آموزش و پرورش شهید مطهری را الگو و اسوه بداند

خبرگزاری شبستان:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: آموزش و پرورش در همه زمینه ها باید شهید مطهری را الگو و اسوه بداند .

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان ،آیت الله سیدمحمد شاهچراغی امروز(10 اردیبهشت)در آستانه هفته معلم در جمع فرهنگیان سمنان ، شهید مطهری حق عظیمی به گردن بخش فرهنگی کشور دارد و اگر کتاب‌های وی نبود، جوانان امروز با مشکلات فراوانی در زمینه فرهنگی مواجه بودند.


وی اظهار داشت: شهید مهطری هم قلمش و هم زبانش با برکت بود در کنار علم و تقوا، نمازشبش برقرار بود و اینها اگر کنار هم قرار گیرد می شود شهید مطهری ، ما نیز مانند شهید مطهری می توانیم از عمر خود درست استفاده کنیم.


وی خاطرنشان کرد: ارتقای علمی و ایمانی همواره مورد توجه معلمان باشد تا در دانش آموزان تاثیر لازم را داشته باشند.


آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه معلمان دانش آموزان را به مطالعه آثار استاد مطهری تشویق کنند، ادامه داد: استاد مطهری از معدود چهره هایی است که تمام آثار ایشان مفید و برای افراد موثر است.


آیت الله شاهچراغی به میلاد حضرت امام محمد باقر (ع) اشاره کرد و گفت: امام محمد باقر (ع) از ما راستگویی و امانت داری و درستی می خواهد.


مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به شعار امسال که توسط رهبری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تعیین شده است گفت: در دولت تدبیر و امید مجموعه فرهنگیان استان سمنان در پیروی از شهدا در خدمت به نظام و تعلیم و تربیت کوشا هستند.


محمد رضا جهان افزود: امسال از 165 فرهنگی برگزیده در روز شانزدهم اردیبهشت تجلیل می شوند که از این تعداد 158فرهنگی مقام شهرستانی، شش فرهنگی مقام استانی و یک نفر مقام کشوری کسب کرده است.


وی با اشاره به کمبود اعتبارات برای رسیدگی به نیاز بخشهای مختلف آموزشی در این استان، تاکید کرد: در مدت چندماه مدیریت بیشتر زمان خود را صرف پیگیری برای اخد اعتبارات شده تا رسیدگی به امور مدیریتی و آموزشی و هیچوقت در دوران مدیریت گذشته ام با اینگونه مسایل مالی درگیر نبودم.


پایان پیام/
 

کد خبر 363477

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha