دیدار 103معلم خراسان رضوی با رهبر انقلاب/ اجرای 200 برنامه غیرمتمرکز

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همزمان با هفته معلم؛ 103معلم نمونه این استان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و از بیانات ایشان بهرمند خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سید جواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، ظهر امروز(10 اردیبهشت) در نشستی خبری پیرامون تشریح برنامه های هفته معلم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سیاست های کلی تحول در آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین اصلی ترین عنصر در نظام تعلیم و تربیت معلمان هستند، اظهار کرد: تلاش آموزش و پرورش افزایش منزلت، معیشت، انگیزه ها، صلاحیت ها و مشارکت های معلمین است.


وی اشاره ای به برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم داشت و تصریح کرد: 200 برنامه غیرمتمرکز در 47 اداره آموزش و پرورش سطح استان و 85 برنامه متمرکز برای ایام هفته معلم طراحی و تدوین شده است.


حسینی اعزام 103 نفر از معلمان برتر استانی برای دیدار با مقام معظم رهبری، دیدار فرهنگیان نمونه استانی و کشوری با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد و نواختن "زنگ سپاس از معلم" توسط سازمان دانش آموزی را از نمونه برنامه های این هفته اعلام کرد و افزود: بخشی از معلمان نمونه معلمان قرآنی هستند.

 

وی ادامه داد: تجلیل از مدیران کل آموزش و پرورش استان بعد از انقلاب، تجلیل از معلمان نمونه فرهیخته، بزرگداشت همه معلمان سطح استان، اجرای برنامه ویژه در زادگاه شهید مطهری، تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی، تجلیل از معلم معلمان از دیگر برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم است.

 

تعمیق، ترویج و تثبیت معارف قرآنی از اهداف آموزش و پرورش است

حسینی یکی از اهداف وزارت آموزش و پرورش را تعمیق، ترویج و تثبیت معارف قرآنی دانست و ابراز کرد: نگاه به قرآن در مدارس نگاه ویژه ای است و معلمین قرآنی مسئولیت بیشتری در این زمینه دارند.

 


وی گفت: بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته 16 هزار میلیارد تومان بود که امسال با همیاری و توجه دولت و مجلس این رقم به 22 هزار ملیارد تومان افزایش یافت.
 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که بهتر نیست که به جای برگزاری ویژه برنامه های هفته معلم، حقوق معوق معلمان پرداخت شود، ابراز داشت: هزینه هایی که برای هفته معلم هزینه می شود بسیار ناچیز است و هدف از برگزاری این برنامه ها به عنوان برنامه های نمادساز متوجه کردن همه اقشار جامعه با جامعه معلمین است.

 

وی با بیان اینکه 12 هزار و 200 آموزشگاه در سطح کشور داریم که هر کدام از اینها ظرفیت های اقتصادی فراوانی را به همراه دارد، اذعان کرد: کارگروه اقتصادی در جهت تحقق ظرفیت های آموزش و پرورش تشکیل شده است و در صورتی که ظرفیت های اقتصادی آموزش و پرورش احصاء شود از دریافت بودجه های دولتی بی نیاز می شویم.

 

23 مدرسه در بافت فرسوده پیرامون حرم رضوی وجود دارد
حسینی ادامه داد: در بافت پیرامون حرم مطهر 23 مدرسه داریم که از این میان 4 مدرسه ماندگار خواهند شد و مابقی که هر کدام حدود 3 هزار متر مربع فضا دارند را در زمینه های ظرفیت های اقتصادی بهره خواهیم برد.


وی اشاره ای به طرح مشارکت معلمان در نوسازی بافت فرسوده ابراز داشت و افزود: استان های مختلف می توانند با بخشودگی 100 درصدی که شهرداری نسبت به نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم اختصاص داده است، مشارکت کرده و مراکز اقامتی برای معلمان و خانواده های آنها در مشهد راه اندازی کنند.


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اشاره ای به دستاوردهای سفر استانی وزیر آموزش و پرورش به خراسان رضوی داشت و بیان کرد: بیان سیاست های وزارت آموزش و پرورش برای مدیران، معلمان، دانش آموزان و اولیاء و دریافت مشکلات و چالش های معلمان و مدیران و اولیاء از جمله دستاوردهای این سفر استانی بود.


وی با اشاره به اینکه میانگین جهانی هر دانش آموز از سرانه فضای ورزشی 5/2 متر مربع است در حالی که در استان ما سرانه ورزشی هر دانش آموز0.11  درصد است، گفت: به زودی شاهد افتتاح بزرگترین شهرک ورزشی شرق کشور در خراسان رضوی با فضای 50 هکتار خواهیم بود.



پایان پیام/

کد خبر 363485

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha