تاثیرسبک زندگی درتحقق اقتصاد مقاومتی/اقتصاد خانواده درگرو اقتصاد جامعه

خبرگزاری شبستان: دبیر شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه پرداختن به سبک زندگی در تحقق اقتصاد مقاومتی موثر است، گفت: اگر اقتصاد خانواده مقاوم باشد اقتصاد جامعه هم مقاوم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حمیدرضا ترقی، عضو و دبیر شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، امروز (10 اردیبهشت) در همایش علمی دانشجویان و طلاب علوم دینی گفت: مقوله فقرزدایی از جامعه اسلامی یک مقوله ای است که نیازمند به عزم ملی و همگانی ملت است و تا همه آحاد جامعه برای زدودن فقر از جامعه تلاش نکنند این اتفاق موثر نخواهد بود.


وی افزود: در راستای تحقق اهداف حضرت امام خمینی (ره) که در دیدگاه فکری و اندیشه های اسلامی مطرح می کردند تلاش کردیم با فرهنگ سازی، احسان و نیکوکاری را در جامعه رواج دهیم تا ثروتمندان ما به سمت قشر ضعیف جامعه حرکت کنند.


ترقی اظهارداشت: نباید در نظام اسلامی اجازه داده شود تا افراد ضعیف به خاطر فقر از تحصیل باز بمانند و به خاطر فقر دچار فشار زندگی معیشتی شوند.


وی تصریح کرد: در این چند سال تلاش ها باعث شد تا میلیون ها نفر از مردم کشور ایران اسلامی با امداد این نهاد روی پای خود بایستند و به زندگی شرافتمندانه خود ادامه دهند.

 

دبیر شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور یادآور شد: در این مجموعه ضمن اینکه به افراد نیازمند اجازه داده شد تا فقر خانواده ها به فرزندان راه پیدا نکند، بلکه باعث شدیم تا صدها هزار دانش آموز و دانشجو در خانواده بزرگ امداد مشغول به تحصیل باشند.


وی با اشاره به دستاوردها و ثمرات پر خیر برکت کمیته امداد امام خمینی(ره)، گفت: در طول 35 سال انقلاب اسلامی ایران دولت های مختلف که در عرصه کشور مشغول به فعالیت بودند توانستند یار و مددکار این نهاد باشند و آن را به عنوان بازوی حمایتی خود می دانستند و از هیچ کمکی دریغ نکردند.


ترقی با اشاره به تلاش مجلس شورای اسلامی، افزود: با تصویب قوانین مختلف در جهت حمایت از این قشر زمینه های خوبی برای ما هموار شد.


وی اظهارداشت: امروز نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی(ره) در خدمت دولت تدبیر و امید است تا بتواند در مسیر هدفمندسازی یارانه ها و اجرای قوانین مربوط به این موضوع یار و مددکار دولت باشد.


دبیر شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف و آرمان های انقلاب باید نگاه ما به زندگی متناسب با اسلام باشد.


وی یادآورشد: نقش سبک زندگی در تحقق اقتصاد مقاومتی غیرقابل انکار است که اگر اقتصاد خانواده مقاوم باشد اقتصاد جامعه هم مقاوم خواهد شد و اگر مصرف خانواده کمتر از درآمد آن باشد خانواده را مقاوم خواهد کرد.


ترقی با بیان اینکه چه نوع سبک زندگی می تواند پاسخ نیاز امروز ما را بدهد، گفت: امروز الگوی زندگی غربی که از آن ترویج می شود در جامعه شاهد هستیم که این نوع الگو و فرهنگ در قالب گوناگون مطرح می شود.


وی افزود: نقشی که دین در ارائه این الگو دارد نقش بی بدیلی است و اسلام برنامه بسیار دقیق، کامل و جامعی را برای سبک‏ زندگی ارائه داده است.

 

دبیر شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به اینکه 190 شبکه ماهواره ای بر افکار جامعه ما از سوی دشمن کار می کنند، اظهارداشت: هویت فطری در غرب یک هویت نابود شده است وهیچ هدفی برای زندگی خود ندارند و اینها می توانند یک سبک زندگی را ترویج دهند.


وی تصریح کرد: با سبک زندگی غربی نمی توان اقتصاد مقاومتی را ایجاد کرد و باید برای نجات از این وضع به سبک زندگی اسلامی اعتماد و باور داشته باشیم.


ترقی یادآورشد: باید از الگوهای مبتنی بر اسلام برای سبک زندگی استفاده کرد و موانع را از سر راه برداشت و باید فرهنگ غنی خود را در دیگر جوامع ترویج دهیم.


پایان پیام/

کد خبر 363498

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha