برگزاری ششمین دوره‌ مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح ایران وعمان

خبرگزاری شبستان: ششمین دوره مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح ایران و ارتش عمان با حضور تیم منتخب جمهوری اسلامی ایران در مسقط پایتخت عمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ششمین دوره مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح ایران و ارتش عمان با حضور تیم منتخب جمهوری اسلامی ایران در مسقط پایتخت عمان برگزار شد.

این دوره از مسابقات با حضور احمد بن محمد الرواحی، رئیس عقیدتی ارتش عمان و پورجاسم وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در عمان و دیگر مسئولان ارتش عمان در سالن اجتماعات مسجد بزرگ سلطان قابوس آغاز شد.

در این دوره از مسابقات 24 نفر از دو کشور در 4 سطح حفظ کل، 18 جزء، 10 جزء و 5 جزء شرکت کرده‌اند.

عباس چنینی، علیرضا زهدی، ابوالفضل محمدزاده از ایران و سیف بن سعید بن محمد اللویهی، ناصر بن حمدان بن ناصر الجهضمی و یونس بن عبدالله بن سعید المجرفی از عمان، متسابقینی هستند که در سطح 10 جزء با هم رقابت کردند.

همچنین در رشته 5 جزء، علی حسن شاهی، محمدهادی ذبیح نژاد و محمد شریفی از ایران و ابراهیم بن تعیب بن حماد الغسانی، ابراهیم بن سلطان بن یوسف الاغبری و محمد بن علی بن عبید المعمری از کشور عمان به رقابت پرداختند.

پس از پایان این بخش از مسابقات، شرکت کنندگان با حضور در مسجد بزرگ سلطان قابوس که مزین به بزرگترین فرش جهان بافته دست هنرمندان ایرانی و کاشی کاری های اسلامی می باشد، نماز جماعت اقامه کردند.

در ادامه این مسابقات در رشته حفظ 18 جزء، محمدامین قربانی، عبدالله صمدیان و ابراهیم محمدی و طارق بن محمد بن مبارک الجنیبی، صلاح بن جمعه بن صالح الانبوری و خلیل بن محمد بن حمد السعیدی از کشور عمان و در رشته حفظ کل محمدرضا شیبانی، مرتضی محمدنژاد و ابوالقاسم باقری از ایران و خلف بن سلمان بن علی العبری، هلال بن سیف بن خدیم المقبالی و ابراهیم بن مرهون بن سعید الغافری از کشور عمان باهم رقابت کردند.
اختتامیه این دوره از مسابقات با حضور مسئولان بلندپایه نظامی و فرهنگی کشور عمان و سفیر و وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران و با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع این دوره از مسابقات را دکتر سعید بن راشد الصوافی از دانشگاه سلطان قابوس، محمد بن سالم السعیدی و علی بن مبارک القاسمی از وزارت آموزش و پرورش و یوسف بن عبدالله البلوشی امام جماعت و خطیب مسجد محمد الامین الغبرة قضاوت می کنند.

 

 

پایان پیام/

 

کد خبر 363606

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha