مشکل اشتغال جوانان با توسعه کارآفرینی حل می شود

خبرگزاری شبستان: مشاور عالی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: مشکل اشتغال جوانان تنها با توسعه کارآفرینی و فعالیت شرکت های دانش بنیان حل می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، جعفر توفیقی، مشاور عالی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، ظهر امروز (10 اردیبهشت)، در چهارمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس در بوشهر گفت: بعد از سه دهه از انقلاب اسلامی با عزم و اراده مسئولان و سیاست توسعه علوم امروز 4.5میلیون دانشجو در کشور وجود دارد که 15درصد آنها معادل 600 هزار نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی و بعنوان سرمایه انسانی به شمار می روند.

 

 

وی افزود: حمایت از پارکهای علم و فناوری را از سیاست های اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست و مشکل اشتغال جوانان تنها با توسعه کارآفرینی و فعالیت شرکتهای دانش بنیان حل می شود و مردم، کارآفرینان، دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری همه بازیگران اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی اند.

 

 

 

توفیقی تصریح کرد: تکنولوژی باید بر اساس صنعت باشد و توسعه صنعت و اقتصاد پایدار زمانی است که صنعت براساس تکنولوژی باشد.

 

وی با بیان اینکه اقتصادی که مبتنی بر مواد اولیه باشد توانایی خلق ثروت ندارد، گفت: این نوع اقتصاد کارآفرین و اشتغال را محدود می کند ولی اقتصادی که پیش بینی ارزش افزوده دارد اقتصادی نوآور است.

 

 

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: تجربه جهانی نشان می دهد که در تحقق اقتصاد دانش بنیان پارک ها، مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان نقش اساسی در توسعه اقتصادی و علم و تکنولوژی داشته اند.

 

وی اضافه کرد: به همین دلیل یکی از سیاست های محوری وزارت علوم اتخاذ سیاست های حمایتی، تشکیل کارگروه های مختلفی با مشارکت معاونت علم و فناوری است برای این که همه موانع و مشکلات برسرراه تاسیس این شرکت ها برطرف شود تا کارآفرینی کنند، وارد محیط کسب و کار شوند و بتوانند ارزش های اقتصادی داشته باشند.

 

مشاور عالی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، اضافه کرد: جامعه ما به سمت جامعه دانش بنیان در حرکت است و در اواخر برنامه سوم توسعه با مطرح شدن تجاری سازی علم و تکمیل چرخه ایده تا ثروت به عنوان نقطه عطفی در سیاست های علمی کشور به حساب می آید.

 

 

 

پایان پیام/

کد خبر 363613

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha