تاکید نماینده مردم بیرجند بر کاهش هزینه زمین در روستای دهنو

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به اینکه هزینه زمین در روستای دهنو زیاد است، خواستار برگزاری جلسه ای کارشناسی با بنیاد مسکن برای کاهش هزینه زمین در این روستا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، امروز (10 اردیبهشت) در مراسم دهگردشی و دیدار با مردم روستای دهنو و نوکند شهرستان بیرجند اظهار داشت: هدف از برنامه های دهگردشی دیدار با مردم روستا و پیگیری برای رفع مشکلات روستاها است.

 

وی با بیان اینکه نیازهای مردم دو دسته است، افزود: بخشی از نیازها مادی شامل مسکن، آب و تسهیلات است و بخشی از نیازها معنوی و روحی است.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هزینه زمین در روستای دهنو زیاد است، گفت: با بنیاد مسکن جلسه‌ای کارشناسی برای کاهش هزینه زمین در این روستا تشکیل شود.

 

حجت الاسلام عبادی همچنین با اشاره به خشکسالی چندین ساله در خراسان جنوبی، یادآورشد: در این استان 400 روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شود.

 

فرماندار بیرجند نیز با تاکید بر اینکه امروزه ایران اسلامی به برکت خون پاک شهیدان و تدبیرها و رهنمودهای امام راحل و معظم‌له یکی از کشورهای امن و تاثیرگذار در منطقه است، بیان کرد: مشکلات این روستاها از طریق ادارات مربوطه تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.

 

علی اکبر تناکی با بیان اینکه متاسفانه بر اثر تحریم‌ها اعتبارات عمرانی کشور کاهش یافته است، گفت: امیدواریم در سال جاری اعتبارات این بخش بیشتر شود تا درخواست‌های مردم رسیدگی شود.

 

وی به کمبود فضای آموزشی در روستای دهنو اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این موضوع در جشنواره خیران مدرسه‌ساز شهرستان بیرجند مطرح می‌شود تا خیران در این زمینه کمک کنند.

 

فرماندار بیرجند از اصلاح شانه راه روستای دهنو در هفته آینده خبر داد و افزود: پیگیری می‌شود تا اداره اوقاف 15 میلیون تومان برای ساخت مسجد در این روستا اختصاص دهد.

 

تناکی با اشاره به بهسازی مزار شهدای روستای نوکند، اظهار کرد: تلاش می شود با توجه به امکانات موجود و با همکاری بنیاد شهید 3 میلیون تومان برای اجرای بهسازی مزار شهدا داده شود.

 

محمد ابراهیم فلاح، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیرجند نیز در جمع مردم روستای دهنو و نوکند اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال 90 تعداد 91 خانوار در روستای دهنو ساکن هستند.

 

وی با بیان اینکه طرح هادی این روستا در سال 87 با اعتباری معادل 85 میلیون ریال آغاز شده، افزود: عملیات اجرایی طرح هادی روستای دهنو از سال 88 الی 90 شروع شده است.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بیرجند گفت: طرح هادی این روستا شامل زیرسازی و تسطیح و ریگلاژ، آسفالت، پیاده‌رو سازی و جداره سازی، تک‌جدول و جابه جایی شبکه برق از محل اعتبارات استانی، ردیف و عواید فروش زمین با اعتبار 1810 میلیون ریال انجام شده است.

 

فلاح درخصوص تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستای نوده نیز بیان داشت: در این راستا تعداد 47 نفر به بانک های عامل معرفی شده اند؛ همچنین 9 نفر در حال احداث بنا و 27 نفر موفق به دریافت پایین کار شده اند.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه 8 نفر در حال انعقاد قرار داد هستند، ادامه داد: اعتبار این تسهیلات 4 میلیارد و 596 میلیون ریال بوده است.

 

فلاح با اشاره به تسهیلات قرض الحسنه تعمیر مسکن روستای دهنو تشریح کرد: اعتبار این تسهیلات 8 میلیون ریال برای 11 فقره در سال 86 بوده است.

 

وی از صدور 64 فقره سند مالکیت برای این روستا خبر داد و گفت: تعداد 78 فقره پرونده به اداره ثبت اسناد و املاک بیرجند ارسال شده است.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بیرجند با بیان اینکه تملک زمین درروستای دهنو به مقدار بیش از 4 هکتار انجام شده، افزود: تعداد 79 قطعه زمین به متقاضیان واگذار شده است.

 

فلاح با اشاره به اینکه جمعیت روستای نوکند 26 خانوار است، اظهار داشت: طرح هادی در سال 92 با اعتبار100 میلیون ریال از محل اعتبارات عواید فروش زمین روستایی تهیه شده است.

 

وی با اشاره به تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستای نوکند افزود: در این راستا 2 نفر با بانک های عامل عقد قرارداد داشته اند و 100 میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بیرجند همچنین اعتبار تسهیلات قرض الحسنه تعمیر مسکن روستایی را 8 میلیون ریال برای 2 نفرعنوان کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 363664

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha