گلزار شهدا ثبت جهانی می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از تلاش برای ثبت جهانی گلزار شهدا در سازمان یونسکو خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، در حاشیه سفر یکروزه به تبریز، در گفتگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس در حافظه جهانی، با همکاری سازمان میراث فرهنگی تلاش می کنیم گلزار شهدا در سازمان یونسکو ثبت جهانی شود.


وی از ساماندهی گلزار شهدای کشور خبر داد و عنوان کرد: بودجه مناسبی در سال جاری جهت ساماندهی 900 گلزار شهید در استان آذربایجان شرقی اختصاص پیدا کرده است.


حجت‌الاسلام شهیدی ادامه داد: تمام گلزارهای شهدا در سطح کشور تا سه سال آینده ساماندهی می شود، در همین راستا برنامه های گسترده ای نیز برای افزایش جذابیت گلزارهای شهدا در حال برنامه ریزی است.


معاون رئیس جمهور همچنین از اجرای طرح سپاس خبر داد و عنوان کرد: طرح سپاس چندی است که آغاز شده که در این طرح از خانواده های معظم شهدا،جانبازان و ایثارگران سرکشی می شود که رئیس جمهور نیز هر هفته به دیدار تعدادی از این خانواده ها می روند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از ساخت فیلم زندگی شهید مهدی باکری خبر داد و اظهار داشت: فیلم زندگی سردار شهید مهدی باکری از سرداران شهید استان آذربایجان شرقی، به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران تولید می شود.


گفتنی است، معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در آخرین برنامه کاری خود در تبریز، در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان شرقی که با حضور آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، معاون استاندار و جمعی از مدیران و نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، شرکت کرد.


در این مراسم، قاسم صمدیان به عنوان مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان شرقی معرفی و از خدمات بهلول نعمتی تقدیر شد.


پایان پیام/

 

کد خبر 363696

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha