کتاب" علی مرد" رونمایی می شود

خبرگزاری شبستان: کتاب "علی مرد" به نگارش ملیحه بذری در قالب کتابی سرگذشت پژوهی عصر امروز(11 اردیبهشت) در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، کتاب "علی مرد" به قلم ملیحه بذری از نویسندگان خراسانی در قالب سرگذشت پژوهی سردار شهید حسن علیمردانی منتشر و امروز در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌شود.


در همین رابطه ملیحه بذری، نویسنده این کتاب اظهار داشت: مدتها درگیر انتخاب موضوعی برای شهدا بودم تا بتوانم کاری را در خور شان ایثار و فداکاری های این بزرگواران انجام بدهم.


وی افزود: مدتی به بررسی زندگی شهید علیمردانی پرداختم علاوه بر جذابیت زندگی و رشادت های نفس گیر این شهید بزرگوار در جنگ تحمیلی، مطلبی ذهنم را به خود مشغول کرده بود و آن بود که در نوروز سال 1380 مقام معظم رهبری حضرت آیه الله خامنه ای مدظله العالی، ضمن حضور در منزل سردار شهید حسن علیمردانی، با عنایت به رشادتها و دلاورمردی های این شهید بزرگوار، بر ساخت مستندی از زندگی این شهید تاکید فرمودند اما متاسفانه در طول این سالها این مهم محقق نشد.


خالق دو مجموعه شعر با عناوین "خورشیدها بهانه ماندگاری زمینند" و "سُویدا" بیان کرد: در این کتاب به 6 دوره از زندگی سردار شهید حسن علیمردانی پرداختم که 160 خاطره از 48 همرزم و اعضای خانواده این شهید بزرگوار در آن نگارش شده است.


بذری خاطر نشان کرد: در این کتاب خاطراتی از همرزمان شهید از جمله سردار محمد باقر قالیباف، سردار فتح الله جعفری، سردار سید هاشم دُرچه ای، جانباز سرافراز سردار غلامحسین صفایی، دکتر محمد کمال سروی ها و سردار محمود باقرزاده و... عنوان شده است.


بذری با اشاره به اینکه پس از شهادت او و پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات فتح المبین، حضرت امام خمینی (ره) با شنیدن وصف رشادتهای این سردار بزرگ خراسانی، فرمودند تنگه چزابه را تنگه علیمردانی بنامید، تاکید کرد: سردار شهید حسن علیمردانی افتخار خراسان بزرگ و هر ایرانی است قطعا در آینده می توان کارهای بهتر و تاثیرگذارتری از این شهید و سایر شهدای خراسانی انجام داد.

 

وی افزود: مجموعه پیش رو، حاصل تلاشی دو ساله است و سعی کردم ضمن نگاه ویژه به رهنمودهای مقام عظمی ولایت، گوشه هایی از زندگی این شهید والامقام را به تصویر بکشم.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، وی با اشاره به اینکه حسن علیمردانی سال 1322 در شهرستان تربت جام متولد شد و در فعالیت های سیاسی ضد رژیم ستمشاهی، نقش به سزایی داشت ادامه داد: با پیروزی انقلاب، به خیل سربازان امام خمینی (ره) پیوست و عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. او در سال 1360 در تنگه ی چزابه در حالی به شهادت رسید که روزهای پیاپی، علی رغم تشنگی، مردانه جنگیده بود.

 

گفتنی است، نام یکی از خیابان های اصلی شهر مشهد مقدس به نام این شهید بزرگوار مزین شده است؛ همچنین نویسنده این کتاب از کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی است.
  

پایان پیام/

کد خبر 363753

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha