بیش از 160 هزار خانوار جزو خانواده تامین اجتماعی استان اردبیل هستند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل تامین اجتماعی استان اردبیل، گفت: تامین اجتماعی استان اردبیل تا سال 92 بیش از 160 هزار خانوار را تحت پوشش قرارداده و این نسبت به سال های قبل بیش از 43 درصد رشد را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، احد پنبه ای، مدیرکل تامین اجتماعی اردبیل، پیش از ظهر امروز (11 اردیبهشت) در همایش تجلیل از کارآفرینان نمونه کارآفرین استان، اظهار داشت: تامین اجتماعی استان اردبیل در سال 92 بیش از 23 هزار نفر را تحت پوشش خود قرار داده که 43 درصد رشد را نسبت سال های قبل نشان می دهد و 92 میلیارد از هزینه های درمانی و تحت پوشش بیمه شدگان از سوی اداره کل پرداخت شده است.


وی، با اشاره به پرداخت تسهیلات کمک هزینه ازدواج، سفر و بیماری، گفت: در سال 92 بیش از 9 میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است و از بابت مقرر بیکاری که یک هزار و 507نفر را در سال گذشته تحت پوشش داشته ایم بیش از 10 میلیارد تومان پرداخت شده است.


پنبه ای، با بیان این مطلب که در اجرای ماده 80 برای رانندگان، قالیبافان، زنبورداران، جانبازان، خدمین مساجد و هنرمندان بیش از 91 میلیارد تومان یارانه بیمه ای پرداخت شده است، افزود: اردبیل دو قطب کشاورزی و گردشگری مهم استان است و تا سال 92 بین 90 تا 100 کشاورز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بود اما این رقم در سال 92 به بیش از 8 هزار و 500نفر رسید و بیش از 10 میلیارد تومان حق بیمه به آنها پرداخت شده است.


مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل، از پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: قشر زحمتکش کارگران ساختمانی در سال 92 ساماندهی شده اند و تاکنون بیش از 17 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته است و تلاش نمایندگان مجلس در ساماندهی بیمه ای این قشر بسیار ستودنی است.


این مقام مسئول، با اشاره به اینکه در سال 92 بیش از 5 هزار و 500نفر از کارفرمایان از بخشودگی جرایم بیمه ای استفاده کرده اند، تصریح کرد: تلاش جهادی همکاران برای تسهیل در خدمات بیمه ای موجب ایجاد شعبه دائمی در شهرستان های سرعین و اصلاندوز شده است.


2 درمانگاه در شهرستان های نمین و گرمی برای ارائه تسهیلات بهتر به بیمه شدگان احداث شد

پنبه ای، یادآور شد: افزایش بیمه شدگان در سال 92 موجب تسهیل در ارائه خدمات تامین اجتماعی شده است و در سال گذشته برای ارائه تسهیلات بهتر به بیمه شدگان 2 درمانگاه در شهرستان های نمین و گرمی احداث شد.


وی، از تاسیس شعبه اقماری دائم در شهرک صنعتی 2 شهرستان اردبیل خبر داد و گفت: برای تسهیل در امور کارآفرینان و کارگران بیمه شده شهرک صنعتی 2 شعبه اقماری دائمی تاسیس شد تا از مراجعه به شعبات نمین و اتلاف وقت آنها جلوگیری شود.


این مقام مسئول، با بیان این مطلب که در سال های قبل از 92 در کمیسیون معاینات پزشکی افراد بیش از 10 تا 15 روز برای نوبت دهی معطل می شدند، اظهار داشت: با توانمند سازی کمیسیون پزشکی برای رفاه حال بیمه شدگان نوبت دهی به 3 روز کاهش یافته است و دقت در کار کمیسیون پزشکی نیز مورد ارزیابی کارشناسان است.


پایان پیام/
 

کد خبر 363885

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha