مشکلات کارگران و معلمان برطرف شود/نظام اسلامی اعتکاف را احیا کرد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه قم به فرارسیدن روز کارگر و معلم اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به کارگران و معلمان گفت: امکان پیشرفت و توسعه یک جامعه بدون حضور کارگران محال است و باید مشکلات آنها برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امروز (12 اردیبهشت) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم به ماه رجب اشاره کرد و گفت: این ماه دارای فضیلت‌های بسیاری است که باید از آن استفاده کرده و در گسترش معنویات در این ماه تلاش کنیم.


وی بیان داشت: در این ماه ایام اعتکاف را داریم که از جمله مراسم‌هایی است که در ماه رجب سفارش شده و به لطف خداوند در نظام اسلامی ایران این موضوع احیا شد.


امام جمعه قم تصریح کرد: این مراسم هر ساله با رونق هر چه تمام‌تر اجرا می‌شود به گونه‌ای که هر سال مردم و به ویژه جوانان برای شرکت در آن از یکدیگر سبقت می‌گیرند که این بسیار خوب بوده و نشان دهنده عمق معنویت جوانان این مرز و بوم است.


آیت‌الله سعیدی گفت: جوانان باید توجه داشته باشند که حضور در این مراسم مستحب ولی عمل به دستورات پدر و مادر واجب است و باید مسلما با هماهنگی و جلب رضایت والدین در این مراسم حاضر شوند.


وی بیان داشت: مسئولانی که برای مراسم اعتکاف حاضر می‌شوند باید بدانند که برای انجام امور خود باید فردی را جایگزین کنند تا کار مردم معطل نماند و به گونه‌ای نباشد که مردم منتظر باشند تا شما از اعتکاف برگردید.


امام جمعه قم تاکید کرد: اگر مسئولی به خاطر رفتن به اعتکاف از انجام وظیفه و تکلیف خود باز بماند، چنین عبادتی مورد نظر امام زمان(عج) نخواهد بود.
 

وی در ادامه به فرارسیدن روز کارگر و معلم اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به کارگران و معلمان گفت: امکان پیشرفت و توسعه یک جامعه بدون حضور کارگران محال است و باید مشکلات آنها برطرف شود.
 

آیت‌الله سعیدی عنوان داشت: نباید به گونه‌ای باشد که قدر این قشر زحمتکش را ندانیم و باید مطالبات بر حق صنفی و معیشتی کارگران عزیز در جنجال‌های سیاسی و اقتصادی شنیده می شود.
 

امام جمعه قم گفت: این قشر زحمتکش و صبور نه تنها هیچ گاه برای نظام زحمت و هزینه درست نمی‌کنند بلکه همواره در مشکلات گره‌گشا بوده و هستند.
 

وی همچنین به روز معلم اشاره کرد و گفت: شهید مطهری استاد و متفکر بزرگ در این روز به شهادت رسیدند و این روز به نام روز معلم نامگذاری شده است که باید همواره سعی کنیم اندیشه‌های ایشان را در جامعه رونق دهیم.
 

آیت‌الله سعیدی ابراز داشت: معلم همانند شمعی است که به دیگران نور می‌دهد و خودش قطره قطره آب می‌شود یعنی معلم در آسیب‌های اجتماعی منفعل نمی‌شود و با برنامه اقدامات خود را انجام می‌دهد.
 

امام جمعه قم گفت: معلم و استاد دغدغه دارد تا برای انسان سازی از فرصت‌ها حداکثر استفاده را ببرد و به همین دلیل معلمان را به انبیا تشبیه کرده‌اند.
 

وی عنوان داشت: شهید مطهری با ارتباط میان حوزه و دانشگاه تلاش کرد تا از نفوذ دشمنان جلوگیری کند اما کوردلان از نیت این شهید با خبر شده و ایشان را به شهادت رساندند.
 

آیت‌الله سعیدی در ادامه با اشاره به اقدامات تکفیری‌ها و تروریست‌ها گفت: نمی‌توان این گروه را با سایر مردم جهان یکی دانست زیرا روح انسانیت در آن‌ها جریان ندارند.
 

امام جمعه قم همچنین به انتخابات عراق اشاره کرد و گفت: این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که نظام عراق در حال مقابله با رویکردهای طائفه‌ای و قبیله‌ای است و دو موضوع مهم شامل انتخاب نخست وزیر و رئیس جمهور، پیش روی انتخاب شدگان است.
 

وی حجم گسترده حضور مردم در این انتخابات را مورد اشاره قرار داد و گفت: با تمامی گسست‌های سیاسی که در عراق وجود دارد امام مردم در انتخابات شرکت کردند که امیدواریم نتیجه آن به نفع مردم باشد.
پایان پیام/

کد خبر 363985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha