آغاز مرمت قبور مطهر شهدای همدان

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان، گفت: اداره اوقاف شهرستان بازسازی گلزار شهدا را با هزینه 30 میلیون تومان آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان و به نقل از روابط عمومی سپاه انصار الحسین (ع) همدان، حجت‌الاسلام سید حسن رضوی بیان کرد: هزینه این طرح در پنج سال گذشته از طریق اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان تأمین شده و هیچ بودجه دولتی ندارد.

 

وی به سردسیری منطقه آب و هوایی همدان اشاره کرد و گفت: این طرح با توجه به سردسیر بودن این منطقه و شرایط جوی پاسخگو نبود و آب و هوا باعث تخریب بعضی از قبور شده است.

 

رضوی، با بیان اینکه 50 روز از سال 92، دمای هوای همدان زیر صفر درجه بوده و همین موضوع باعث تخریب یا آسیب سنگ‌های تعدادی از قبور گلزار شهدا شده، بیان داشت: بر اساس کارشناسی‌های صورت گرفته از 2 هزار مرقد شهدا، 780 مزار آسیب دیده است.

 

وی تصریح کرد: برای بازسازی این قبور از طرف فرمانداری مبلغ 5 میلیون تومان اختصاص داده شده و اوقاف با پرداخت مابقی هزینه‌ها در سال جدید بازسازی مجدد قبور را آغاز کرده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان گفت: اداره اوقاف شهرستان بازسازی گلزار شهدا را با هزینه 30 میلیون تومان از روز شنبه به مدت یک ماه آغاز کرده است.

 

این مسئول، آب و هوای همدان را علت آغاز دیر هنگام این طرح ذکر کرد و اذعان داشت: این طرح شامل بازسازی کف، احداث پیاده‌رو، بازسازی قبور، نورپردازی و... است.

 

رضوی، در پایان سخنان خود متذکر شد: این هزینه علاوه بر هزینه 70 میلیون تومانی است که در سال 92 بابت هزینه آب، برق، فضای سبز، تأسیسات و حفظ و نگهداری قبور هزینه شده است.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 364049

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha