شهید مطهری، یکی از معماران نظام جمهوری اسلامی ایران بود

خبرگزاری شبستان: استاندار چهار محال و بختیاری، گفت: شهید مرتضی مطهری ضمن تحصیل علوم مختلف به تزکیه و تهذیب نفس پرداخت، چنانکه به روشن بینی و هوش و ذکاوت و دقت علمی کم نظیری دست یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار چهارمحال و بختیاری، شب گذشته(12اردیبهشت) در همایش تجلیل از معلمان نمونه استان در سطح کشوری، منطقه‌ای و استانی که در تالار فرهنگ شهرکرد برگزار شد، گفت: شهید مطهری شخصیت کم نظیر در موضوعات فلسفی و تفسیر بود.

 

وی افزود: انتخاب سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز معلم انتخابی بسیار شایسته و به جاست، مطهری انسانی بود که در محضر معلمان و استادان بزرگ حوزه علمیه قم فقه، اصول، کلام، فلسفه و عرفان آموخت و خود معلمی آگاه و بصیر شد.

 

استاندار چهار محال و بختیاری، ادامه داد: روز شهادت استاد مطهری به عنوان روز معلم نامیده شده چراکه بعد معلمی در شخصیت ایشان بروز کرده بود و اینکه ایشان معلمانه می‌نوشت و معلمانه تدریس می‌کرد.

 

وی اضافه کرد: اگر معلمان بتوانند الگوگیری مناسبی از تفکرات شهید مطهری داشته باشند می توان معلمان شایسته و خوبی را تحویل انقلاب اسلامی داد.

 

سلیمانی، اظهار داشت: آیت الله مطهری قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی بدیل و منحصر به فردی در هدایت افکار جوانان داشت و یکی از بزرگ ترین متفکرانی است که در عصر خود با انحرافات فکری مقابله می کرد.

 

وی تصریح کرد: شهید مطهری به دلیل تعریفی که از فرهنگ دارد، بر خلاف تعاریف معمول که فرهنگ مادی و معنوی را جدا از هم می داند ایشان فرهنگ را معنوی می دانند، تفاوتی که تعریف ایشان در فرهنگ دارد این است که برای فرهنگ اسلامی و دینی جایگاه ویژه ای قائل بود.

 

استاندار چهار محال و بختیاری، زمان‌شناسی را مهم‌ترین ویژگی شهید مطهری خواند و اظهار کرد: در آن زمان حضرت امام(ره) نیز از این ویژگی به نحو شایسته و مطلوبی برخوردار بودند و شهید مطهری به عنوان یک عالم روحانی به دیده‌بانی شرایط زمان خود می‌پرداختند.

 

وی دومین ویژگی شهید مطهری را جریان‌شناسی عنوان کرد و یاد آور شد: بسیار مهم است که انسان‌ها جریان‌ها را بشناسند، در دوره شهید مطهری چهار جریان گفتمان لیبرالیستی، ملی‌گرایی، مارکسیستی و التقاطی در برابر گفتمان دینی قرار داشت که استاد شهید مطهری به شناساندن این جریان‌ها و تبیین گفتمان دینی می پرداخت.


سلیمانی دشتکی ،با بیان اینکه معلمان توقع تجلیل از خود را ندارند، افزود: انجمن های اولیا و مربیان و برخی از دستگاه های اجرایی در سال های گذشته به صورت خود جوش از معلمان تقدیر کردند که این روند در سال جاری باید ادامه داشته باشد.


پایان پیام/
 

کد خبر 364073

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha