اندیشه شهید مطهری در جامعه ترویج شود

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: اندیشه شهید مطهری باید در جامعه ترویج یابد و بدانیم که مقام و درجه دنیایی باید فرصتی برای خودسازی و خدمت‌گزاری به خلق باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ازسمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی شامگاه(12 اردیبهشت)در دیداری که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی با حضور پاسداران سپاه استان، تیپ 12 قائم(عج) و ناحیه سمنان در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: اصلی‌ترین اساس عقاید اسلام از دو اصل توحید و قیامت نشأت می گیرد و بیشترین سوره‌های مکی نیز به این دو بعد پرداخته‌اند و این نشان از اهمیت این دو اصل است.

وی با بیان اینکه حضور خداوند را باور داشته باشیم، افزود: اگر معتقد به حضورخداوند باشیم هرگز مرکتب انجام فعل حرام نمی‌شویم؛ بنابراین در بیشتر مواردی که انسان مرتکب گناه می‌شویم به دلیل نقص و اشکالی است که در عقیده ما وجود دارد.


نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: مسائل اعتقادی بسیار اهمیت دارد و باید گفت :در خصوص مسائل اعتقادی هر چقدر کار شود، باز هم کم کار کرده‌ایم.


شاهچراغی تأکید کرد: عقیده صحیح نسبت به دو اصل توحید و قیامت موجب می‌شود افعال و رفتار و گفتارمان در مسیرثواب و صحیح قرار گیرد.


وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و اینکه باید اندیشه آن شهید بزرگوار در جامعه رواج یابد، بیان کرد: شهید مطهری عمری بابرکت داشت و از تمام زمان حضور در دنیا در راه تعالی و کمال قدم برداشت.


نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: عمر انسان و اینکه در چه راهی مصرف شود در دست خودش است گاهی انسانی صدسال عمر می‌کند اما حتی برای یک بار نیز در پیشگاه خداوند سجده نمی‌کند و اینگونه زیستن زندگی حیوانی است نه انسانی.


شاهچراغی با بیان اینکه شهید مطهری عالمی باتقوا و خداترس بود، افزود: شهید مطهری روز شهادتش روز عقیدتی سیاسی و روز معلم نامگذاری شده است و این نشاندهنده عزتی است که او از جانب خداوند به دلیل تقوا و خداترسی نصیبش شده است.


وی همچنین در ادامه با تبریک پیشاپیش ولادت با سعادت امام باقر(ع) اظهار کرد: شیعه واقعی کسی است که شناخت کامل نسبت به ائمه اطهار داشته باشد؛ حال سئوال این است که آیا ما حتی یک حدیث از ائمه اطهار به یاد داریم که البته خواندن حدیث اهمیتی ندارد بلکه عمل به این احادیث مهم‌تر هر چیز دیگری است.


نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: شیعه واقعی هرگز مرتکب انجام فعل حرام نمی‌شود و نه تنها خود انجام نمی‌دهد؛ بلکه دیگران را نیز از انجام آن نهی می کند.


شاهچراغی بیان کرد: شیعه واقعی متکبر نیست در حالی که گاهی دیده می‌شود فردی به محض رسیدن به مقام و درجه‌ای خود را گم می‌کند و تکبر و غرور تمام وجودش را می‌گیرد غافل از اینکه این مقام و درجه باید فرصتی برای خودسازی و خدمتگذاری به خلق باشد.


پایان پیام/
 

کد خبر 364077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha