اعزام اصحاب فرهنگ و هنرمرکزی به نمایشگاه کتاب/ پانزدهم روز استان مرکزی

خبرگزاری شبستان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از اعزام اصحاب فرهنگ و هنر استان مرکزی به نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

حسین شاکری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت:‌ اصحاب فرهنگ،هنر ورسانه استان مرکزی روز دوشنبه (15 اردیبهشت) به بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اعزام می شوند.


وی هدف از اعزام این افراد را ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین افراد به ویژه قشر جوان عنوان و بیان کرد: در این کاروان فرهنگی، تعدادی از اصحاب فرهنگ، هنر ورسانه حضور دارند و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، شرکت کنندگان در جریان این بازدید یک روزه از بخش های مختلف نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دیدن می کنند.
 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه این اداره کل امسال با همکاری انجمن های فرهنگی وهنری اقدام به اعزام علاقمندان به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کرده است افزود:‌ نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به عنوان بزرگ ترین رویداد فرهنگی خاورمیانه، با استقبال بی نظیری از سوی بازدید کنندگان مواجه است.


15 اردیبهشت ماه به عنوان روز استان مرکزی در نمایشگاه کتاب تهران اختصاص یافته است


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: در طول مدت برپایی نمایشگاه کتاب تهران هر روز به معرفی یک استان کشور اختصاص یافته که 15 اردیبهشت ماه متعلق به استان مرکزی است.


وی تصریح کرد: در این روز مقامات استانی در یکی از سالن‌های جنبی نمایشگاه کتاب تهران حضور یافته و با هدف استان‌‌شناسی به معرفی قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن استان در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، صنعتی، خدمات، گردشگری و مفاخر و شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار استان می‌پردازند.


شاکری با تاکید بر اینکه کتاب و کتاب‌خوانی و میزان گرایش به مطالعه، امروزه یکی از شاخص‌های توسعه به شمار می‌رود، گفت: یکی از مهم‌ترین راهبردها در برنامه‌ریزی صحیح فرهنگی رواج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین افراد جامعه است.


مدیرکل ارشاد استان مرکزی اضافه کرد: این بازدیدها با هدف آشنایی با جدیدترین آثار منتشر شده داخلی و خارجی و آشنایی هنرمندان با کتاب‌های جدید، انتشارات مرتبط با رشته‌های فرهنگی ـ هنری، ترویج فرهنگ کتابخوانی و تسریع در دست‌یابی هنرمندان به کتاب‌های مورد نیاز صورت گرفت.


بازدید از نمایشگاه کتاب برای انجمن شعر و ادب مؤثر و مفید است چراکه به آسانی می‌توانند با کتاب‌های جدید نویسندگان و شاعران آشنا شوند و امکان دیدار شاعران و نویسندگان حاضر در نمایشگاه برایشان فراهم می‌شود.


شاکری گفت: متولیان و سیاست گذاران فرهنگی باید به منظور ترویج فرهنگ تالیف و انتشار کتاب و کتاب خوانی در جامعه با هدف بالا بردن آگاهی و اطلاعات مردم و سطح فرهنگ جامعه، برای تولید علم بیشتر تلاش کنند.


بیست‌ وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) با شعار "بهشت دانایی در ضیافت کلمات" به مدت 10 روز میزبان علاقمندان کتاب و مطالعه است.


پایان پیام/

 

کد خبر 364117

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha