اخلاص، تواضع و تفهیم درس به دانش آموزان از ویژگی های یک معلم خوب است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه کرمان در دیدار با معلمان به مناسبت هفته معلم اخلاص، تواضع و تفهیم درس به دانش آموزان را از ویژگی های یک معلم خوب عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام سید یحی جعفری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز (13اردیبهشت) در دیدار با مسئولان و معلمان آموزش و پرورش استان و مسئولان بسیج معلمین استان به مناسبت سالروز شهادت معلم شهید استاد مطهری و گرامیداشت مقام معلم در محل دفتر امام جمعه کرمان ضمن دعوت شرکت کنندگان در این جلسه به تقوای الهی و رعایت نظم، گفت: اگر تقوا به معنای واقعی کلمه در جامعه محقق شود جامعه اصلاح می شود.


وی با بیان اینکه تقوا وسیله خوشبختی و راه رسیدن به سعادت است، خاطر نشان کرد: بیشتر مشکلات در جامعه که از آن رنج می بریم در اثر بی تقوایی است.


امام جمعه کرمان نبود تقوا و نداشتن درک صحیح از مسائل زندگی را از عوامل افزایش آمار طلاق بعنوان یکی از مشکلات مهم در جامعه امروزی دانست و گفت: اگر زن و شوهری خوب تربیت شده باشند اختلافات درونی خود را با صحبت و گفتمان دینی حل می کنند و اگر این مشاجرات خانوادگی به دادگاه ها می رسد در اثر بی تقوایی است.


وی با اشاره به اینکه همه انسان ها در مورد کاری که انجام می دهند بسته به نوع مسئولیتی که دارند، مسئول و پاسخگو هستند، افزود: در دوران جنگ رزمندگان ما با وجود اینکه هیچ دانشگاه نظامی نرفته بودند، مسئولیت اداره جنگ را پذیرفتند و از عهده این مسئولیت سربلند بیرون آمدند که نشان از با تقوا بودن آنها است.


حجت الاسلام جعفری رمز پیروزی کشور در عرصه های مختلف را وحدت کلمه عنوان کرد و گفت: امام خمینی (ره) کاری را که از نظر خیلی ها محال به نظر می رسید با توکل به خداوند و وحدت کلمه ای که در مردم بوجود آورد به پیروزی رساند.


وی خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری دو الگوی بزرگ در زندگی خصوصا در بحث تقوا و رعایت نظم در کارها به شمار می روند.


نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنانش ویژگی های یک معلم خوب را اخلاص، تواضع و تفهیم درس به دانش آموزان معرفی کرد و گفت: این درس را از امام راحل و مقام معظم رهبری یاد بگیرید که در همه کارها اخلاص داشتند و کار را برای رضای خدا انجام می دادند.


وی تصریح کرد: اگر کار برای رضای خدا باشد، خداوند مقدمات انجام آن کار را به خوبی فراهم می کند.


حجت الاسلام جعفری ارتباط صمیمی با دانش آموزان را نشانه تواضع یک معلم خوب دانست و گفت: اگر معلمی با شاگردانش ارتباط صمیمی برقرار کند این ارتباط می تواند در آینده زندگی دانش آموز بسیار موثر باشد.


وی همچنین تفهیم کامل درس به دانش آموز از سوی معلمان را خواستار شد و افزود: خوب درس دادن به دانش آموز و اینکه این درس به خوبی به دانش آموز تفهیم شده است از وظایف اصلی یک معلم نمونه است.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 364258

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha