معلم ترویج دهنده تعلیم و تعلم و رشد اخلاقی در جامعه است

خبرگزاری شبستان:نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی معلم را ترویج دهنده تعلیم و تعلم و رشد اخلاقی در جامعه دانست و افزود: خداوند در قرآن کریم قسم به قلم و آنچه می ‌نویسد، یاد کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، غلام‌ رضا تاجگردون، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی عصر امروز (13 اردیبهشت) در مراسم بزرگداشت هفته مقام معلم ضمن تبریک به مناسبت این هفته، روز کارگر و تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی (ع)، گفت: اولین معلم عالم خداست، خدایی که به انسان اندیشه داد، خدایی که انسان، آسمان و زمین را خلق کرده و وظیفه معلمی خود و انتقال دانش اولیه انسان را به انجام رسانده است.

تاجگردون افزود: خداوند به عنوان معلم اولیه، انسان را آن گونه آفریده که وظیفه ‌اش تکامل و رشد و تعالی باشد و بعد از آن پیامبرانی را فرستاد که آنان هم وظیفه معلمی را برعهده گرفته و انسان را از گمراهی نجات دهند.

وی اظهار داشت: معلم ترویج دهنده تعلیم و تعلم و رشد اخلاقی در جامعه بوده که خداوند بزرگ در قرآن کریم فرموده ‌اند قسم به قلم و آنچه می ‌نویسد و مفسران دینی در این آیه تدابیر متعددی اندیشیده ‌اند که نشان از قلم آموزنده تفکر یک معلم است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به معلمی چون آیت ‌الله استاد شهید مرتضی مطهری اشاره کرد و گفت: بی‌ شک قسم پروردگار به قلم اندیشمندانی همچون شهید آیت ‌الله مطهری است.

وی نقطه مقابل قلم و معلمان را دیکتاتوران دانست و گفت: هر کسی که به زبان قلم حرف نزند و از اندیشه پیروی نکند، دیکتاتور است.

تاجگردون افزود: معلم با هزار و یک مشکل دست و پنجه نرم می‌ کند تا بتواند جامعه‌ ای را به راه راست هدایت کند و صداقت و راستگویی و امانت‌ داری را به عنوان بهترین صفات همواره به دنبال خود دارد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی راستگو نبودن معلم را منجر به انحراف جامعه دانست گفت: کافی است یک نفر در جامعه منحرف شود تا همه از وجود آن یک نفر در آسایش نباشند؛ بنابراین یک معلم خوب با نزاکت خود دانش ‌آموزان را متخلق به اخلاق عالیه خواهد کرد.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 364399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha