بهره مندی از جامعه هنری، هدف مهم برگزاری جشنواره اعتکاف

خبرگزاری شبستان: رییس ستاد اعتکاف گفت: از مهم ترین اهداف برگزاری جشنواره های ادبی و هنری اعتکاف بهره مندی از کمک های فکری جامعه هنری در راستای تثبیت و گسترش موضوع اعتکاف است.

حجت الاسلام سید علیرضا تکیه ای، رییس ستاد اعتکاف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن گرامیداشت حلول ماه رجب و آغاز فصل عبادت گفت: رجب ماه خضوع به درگاه خداوند متعال است.


وی با اشاره به برنامه های این ستاد در این ماه خاطرنشان کرد: ما در استقبال از سنت حسنه محمدی یعنی سنت زیبای اعتکاف نیز برنامه هایی همچون سال های گذشته خواهیم داشت.


رییس ستاد اعتکاف با اشاره به برنامه های جدید این ستاد مرکزی افزود: جریان جدیدی که در این حوزه اتفاق افتاده، برگزاری جشنواره های جدید با موضوع اعتکاف است.


وی ادامه داد: تا کنون در این بخش جشنواره های مختلف ادبی و هنری برگزار شده و امسال هم این جشنواره تحت عنوان علمی و فرهنگی برگزار می شود.


حجت الاسلام تکیه ای با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره ها خاطرنشان کرد: در نظر داریم در این جشنواره ها جامعه هنری به کمک ما بیایند تا جریان اعتکاف را بیش از پیش تثبیت کرده و توسعه دهیم.


برگزاری جشنواره های بین المللی اعتکاف فراهم کننده بسترهای لازم برای تقارن بین فقه شیعه و اهل سنت
وی ادامه داد: یکی از مسائل ضروری در موضوع اعتکاف ضرورت برگزاری این جشنواره ها در بعد بین المللی بود تا مسیر تقارن بین فقه شیعه و اهل سنت را در خصوص اعتکاف فراهم سازد.


وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره امسال این ستاد در روز پنج شنبه 18 اردیبهشت خاطرنشان کرد: در نظر داریم دوره های بعدی این جشنواره با نگاه به ادیان مختلف برگزار شود تا ضمن رایزنی های صورت گرفته بین ادیان بیش از پیش اکمل بودن اسلام به منصه ظهور برسد.


رییس ستاد اعتکاف گفت: در همین راستا مراکز و مجامع بین المللی فعال در حوزه ادیان نیز در برگزاری این جشنواره ها شرکت می کنند تا شاهد هم افزایی بیشتر و داشتن یک جشنواره به واقع بین المللی در موضوع اعتکاف باشیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 364470

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha