ولایت پذیری، بهترین نوع ابراز ارادت به اهل بیت (ع) است

امام جمعه شهرکرد گفت: پیروی از اوامر ولی فقیه، بهترین نوع ابراز اراده و مودت به اهل بیت (ع) و پایبندی به احکام دینی است.

به گزارش خبرگزاریشبستان از استان چهارمحال و بختیاری، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد، در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: عمل به سیره اهل بیت (ع) و ولایت پذیری، بهترین نوع ابراز ارادت به اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به جایگاه رفیع حضرت فاطمه (س) در تاریخ اسلام و بین ملت های مسلمان جهان افزود: دختران و زنان مسلمان باید با اقتدا به این بانوی بزرگ اسلام، راه سعادت دنیوی و اخروی را در پیش گیرند چرا که اصلاح عقاید زنان یک جامعه به منزله ایجاد مدینه فاضله و حاکمیت اندیشه اسلامی در تمام ان جامعه می باشد.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) تنها الگوی زنان نیست تصریح کرد: مردان مسلمان نیز باید در شجاعت، دینداری، پیروی از ولایت فقیه و صبر و استادگی از آن بانوی گرامی درس بگیرند.

آیت الله ناصری تأکید کرد: حضرت فاطمه (س) دختری دلسوز، همسری وفادار و عاشق و مادری از خود گذشته و ایثارگر یود و همین ویژگی های ایشان را تا همیشه تاریخ جاوادنه کرده است.

وی با تأکید بر لزوم برپایی مراسم سوگواری این بانوی بزرگ اسلام با شکوه هرچه بیشتر خاطر نشان کرد: باید مراقب بود که از خرافه گویی و اجرای مراسم غیرضروری و در برخی موارد بی محتوا پرهیز کنیم.

امام جمعه شهرکرد بر لزوم طرح مباحث فاطمه شناسی وغدیر شناسی در این مراسم تأکید کرد و گفت: عزاداری باید با بصیرت و آگاهی نسبت به ارزش های دینی همراه باشد.

پایان پیام/
 

کد خبر 36455

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha