برنامه هفته هلال در استان سمنان اعلام شد

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان از برگزاری 20 عنوان برنامه به مناسبت هفته ˈهلال ˈ در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان،حسن شکرالهی امروز(14 اردیبهشت)در نشست با خبرنگاران برگزاری جشن هلال و تجلیل از پرسنل هلال احمر استان به ویژه تلاشگران در برنامه های امدادی خدماتی عید نوروز را از جمله این برنامه ها بیان کرد که امسال در دامغان برگزار می شود.


وی گلباران مزار شهدا و تجدید عهد با شهیدان را از برنامه های آغازین هفته هلال در روز پنجشنبه هفته جاری برشمرد و گفت: برنامه های کویرنوردی و کوهنوردی نیز در سمنان و هشت شهرستان این استان روز جمعه این هفته برگزار می شود.


شکرالهی برگزاری رزمایش های امدادی عملیاتی در این استان، ویزیت رایگان توسط پزشکان، برگزاری صبحگاه مشترک با مشارکت سازمانهای ذیربط و ... را از دیگر برنامه های بزرگداشت هفته هلال در استان سمنان برشمرد.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: قریب 40 هزار نفر در استان سمنان عضو این جمعیت هستند و باید برای شناسایی اعضای فعال نیز اقداماتی صورت گیرد.


شکراللهی اظهار داشت: این جمعیت، به منظور تلاش در جهت تامین سلامت انسانها در سال گذشته مبلغ 700 میلیون ریال در رابطه با تقبل بخشی از هزینه های درمانی خانواده های نیازمند پرداخت کرده است.


وی افزود: این کمکها به خانواده های نیازمند ایرانی و اتباع سایر کشورهای دارای مجوز اقامت قانونی در زمینه های بستری در بیمارستان، تهیه و خرید دارو، تهیه تجهیزات پزشکی، فیزیوتراپی و توانبخشی و ... از طریق معاونت داوطلبان در شهرستان ها و مرکز استان برای 350 نفر پرداخت شده است.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان اظهار داشت: خدمات ارایه شده در کاروان های سلامت طی طول سال توسط تیم های پزشکی داوطلب اعزام شده به روستاها و مناطق محروم علاوه بر موارد فوق بوده است.


وی اظهار داشت: در راستای اهداف انسان دوستانه جمعیت هلال احمر، داوطلبان و خیرین در سال 1392 تعداد 11 پروژه داوطلبی در زمینه های حمایتی – معیشتی را در سطح استان به ارزش یک میلیارد و 773 میلیون ریال اجرا کردند.


وی افزود: خدمات ارایه شده در این زمینه شامل اهدای سبد های غذایی، بهداشتی، پوشاک، کفش، تقبل بخشی از وسایل جهیزیه، سیسمونی و ... بوده است.


مدیر عامل هلال احمر استان سمنان با اشاره به حضور 442 نفر خیر داوطلب در این اقدام خداپسندانه، افزود: این محصولات توسط خانه های داوطلبی در بین خانواده های نیازمند توزیع شده است.


شکرالهی خاطرنشان کرد: پروژه های اجرا شده در سال 1392 نسبت به سال 1391 از نظر ارزش ریالی 25 درصد و از نظر تعداد بهره وران 50 درصد افزایش داشته است.


هفته هلال از هجدهم تا بیست و چهارم اردیبهشت است.


پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 364626

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha