ارایه 340 عنوان کتاب به 27 زبان در غرفه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ه)

خبرگزاری شبستان: غفاری از رایه 800 عنوان کتاب فارسی و عرضه مجموعه دو جلدی «زندگی‌نامه آیت‌الله شهاب‌الدین اشراقی» در غرفه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب خبر داد.

حمید غفاری، مدیرعامل مؤسسه چاپ و نشر عروج که در غرفه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) حضور داشت در مورد آثار ارایه‌شده در این غرفه در نمایشگاه کتاب امسالبه خبرنگار شبستان گفت: امسال در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نزدیک به 800 عنوان کتاب در موضوعات گوناگون اعم از فقه، کلام، فلسفه، تاریخ، عرفان و خاطرات در این غرفه ارایه شده است. کتاب‌های فارسی این غرفه در زمینه‌های حوزوی، فرهنگ عمومی و دانشگاهی عرضه می‌شود.

 

غفاری با بیان اینکه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) 40 عنوان کتاب در سال 92 منتشر کرده است و در سال 91 هم همین تعداد عنوان کتاب به چاپ رسانده است، اظهار داشت: امسال 40 عنوان کتاب جدید در این غرفه عرضه می‌شود.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر کتب فارسی 340 عنوان کتاب به 27 زبان در غرفه بین‌الملل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

به گفته مدیرعامل مؤسسه چاپ و نشر عروج آثار قلمی حضرت امام (ره) همچون 40 حدیث، دیوان، ولایت‌فقیه و تغییرات فلسفی از جمله کتب پرفروش در نمایشگاه امسال محسوب می‌شوند.

 

غفاری تصریح کرد: کتاب‌هایی که در مورد حضرت امام (ره) نوشته شده است همچون مفاهیم اخلاقی و نظرات سیاسی و اجتماعی ایشان تاکنون در غرفه مورد اقبال قرار گرفته است.

 

در غرفه موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) کتاب‌ها با عناوین آثار قلمی، امام و مفاهیم اخلاقی، آثار عربی، مجموعه خاطرات، تازه‌های نشر و پژوهشکده امام و انقلاب اسلامی دسته‌بندی شد‌ه‌اند.

 

 

کتاب زندگی‌نامه آیت‌الله شهاب‌الدین اشراقی (جلد 2) نوشته دکتر محمد حنیف از جمله تازه‌های نشر این غرفه است که با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 50 هزار تومان عرضه می‌شود.این مجموعه دو جلدی دربردارنده سه فصل با عناوینی همچون «از تولد آیت‌الله شهاب‌الدین اشراقی تا پیروزی انقلاب»، «از پیروزی انقلاب اسلامی تا وفات آیت‌الله اشراقی» و «آثار، نامه‌ها، دیدگاه‌ها و ویژگی‌های علمی _ اخلاقی آیت‌الله اشراقی» است.

 

 جلد دوم کتاب" زندگینامه آیت‌الله شهاب‌الدین اشراقی (ره)" دارای سی و هفت نامه نظیر «نامه امام خمینی (ره) به آیت‌الله اشراقی»، «نامه امام خمینی (ره) به دخترش صدیقه مصطفوی»، «نامه خانم خدیجه ثقفی به دخترش خانم صدیقه مصطفوی»، «نامه آیت‌الله سیدمصطفی خمینی به آیت‌الله اشراقی»، «نامه حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد خمینی به خواهرش صدیقه مصطفوی»، «نامه آیت‌الله شهاب‌الدین مرعشی به آیت‌الله اشراقی»، «نامه آیت‌الله شریعتمداری به آیت‌الله اشراقی» و «نامه آیت‌الله شیخ مهدی قاضی به آیت‌الله اشراقی» است.

 

در این مجموعه سه تلگراف آورده شده است که تلگراف نخست از «حجت‌الاسلام و المسلمین آقای فلسفی به آیت‌الله اشراقی»، تلگراف دوم از «آیت‌الله مرعشی نجفی به آیت‌الله شهاب‌الدین اشراقی» و تلگراف سوم از «آیت‌الله آخوند ملاعلی معصومی همدانی به آیت‌الله شهاب‌الدین اشراقی» اختصاص دارد.

 

در بخشی از این کتاب درباره «وکیل تام‌الاختیار امام خمینی (ره)» می‌خوانیم: امام راحل (ره) پس از تبعید از ایران به ترکیه، پسر ارشد خود، آیت‌الله حاج آقا مصطفی را وکیل در کلیه امور قرار داد، و پس از دستگیری ایشان، این وکالت به آیت‌الله شهاب‌الدین اشراقی محول گردید.

 

گفتنی است، غرفه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در بخش عمومی در راهروی 21 و شماره 46 قرار دارد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 364632

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha