معلمان نمونه، شاهد و ایثارگر سنندجی تجلیل شدند

خبرگزاری شبستان: همزمان با هفته گرامیداشت معلم از 70 معلم نمونه، مؤلف، شاهد و ایثارگر سنندجی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازسنندج، همزمان با هفته گرامیداشت معلم پیش از ظهر امروز(14اردیبهشت)مراسم ویژه‌ای در پردیس سینمایی بهمن سنندج و با حضور گسترده معلمان و خانواده‌های معزز شهدای فرهنگی برگزار شد.

بهمن عرفانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج در این مراسم اظهار داشت: جایگاه تعلیم و تربیت در آموزه‌های اسلامی بسیار والا بوده و در متون دینی و فرهنگ ملی ما به این مهم توجه ویژه‌ای شده است.


وی افزود: آموزش و پرورش رکن اساسی در توسعه جامعه بوده و امید است مشکلات معیشتی و مبحث رتبه‌بندی معلمان در راستای اهداف سند توسعه بنیادین به وسیله نمایندگان مجلس پیگیری جدی شود.


عرفانی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون 28هزار و 918 دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در آموزش و پرورش ناحیه 2 سنندج زیر نظر 2هزار و 759 فرهنگی در 301 مدرسه و یک هزار و 327 کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.


وی افزود: آموزش و پرورش ناحیه 2 سنندج با میانگین 56درصدی در قبولی دانش‌آموزان در کنکور سراسری سال 92 رتبه برتر استان را کسب کرد و میانگین موفقیت دانش‌آموزان این ناحیه از میانگین 31 درصدی استان و 41دصدی کشور نیز بالاتر بود.


مدیرآموزش و پرورش ناحیه 2 سنندج اظهار داشت: در سال گذشته 200نفر از نیروهای این ناحیه بازنشته شدند و 172 نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز به کارگیری شدند و به پیمانی تبدیل وضعیت پیدا کردند.


عرفانی افزود: هم‌اکنون میانگین سنوات معلمان این ناحیه 16.5 سال بوده و امید است شاهد فراهم‌شدن امکان جذب نیروی جدید باشیم.


در ادامه این مراسم گروه‌های سرود دانش‌آموزی مدارس امام محمد غزالی و ابرار سرودهایی را به دو زبان کردی و فارسی در صف جایگاه و منزلت معلم قرائت کردند و صباح حسنی شاعر، نویسنده و فرهنگی باسابقه کردستانی نیز قطعه‌ای تازه‌ترین آثار ادبی خویش را در وصف جایگاه والای معلم به زبان کردی و لهجه سورانی برای حاضران قرائت کرد و از 70 نفر از خانواده‌های معزز شهدای فرهنگی، معلمان بسیجی، نمونه، مؤلف و برگزیده ناحیه 2 سنندج تجلیل شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 364648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha