شعر سپید برای مخاطب کودک زود است

خبرگزاری شبستان: علت ماندگاری شعر بزرگان ما تا به امروز همین بوده است که زبان خود را با موسیقی عجین کرده اند، به همین دلیل فکر می کنم هنوز شعر سپید و نو برای مخاطب کودک ما زود است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حمید هنرجو،  شاعر در نشست «مفاهیم ارزشی در شعر کودک و نوجوان»که در زمره نشست های سرای اهل قلم کودک و نوجوان برپا شد با بیان این مطلب گفت: اگر نسل های اول و دوم انقلاب ذائقه شان مطالب ارزشی را در قالب شعاری می پذیرفت و از آن تاثیر می گرفت، امروز با توجه به انقلاب رسانه ای، باید در حوزه شعر کودک و انتقال مفاهیم ارزشی به آنان بیشتر تلاش کرد و این ممکن نیست مگر اینکه زبان و ذائقه کودک امروز دقیقا شناسایی شود.


این شاعر تاکید کرد: امروز بسیاری از شعرها هستند که علی رغم اینکه مهر ارزشی را بر پیشانی خود ندارند، بسیار تاثیر گذار و دلپذیرند. کتاب، رسانه ای ریشه دار است. قطعا بین کتاب و رسانه های دیگر رقابت هست اما من همچنان کتاب را قدرتمند می دانم و معتقدم اگر چه شعر کودک ما رشد کرده است اما هنوز از سوی دولت و ناشران حمایت جدی نمی شود.


وی با اشاره به رشد و ورود شاعران تازه نفس در حوزه شعر کودک پس از انقلاب تصریح کرد: امروز ما در هر حوزه ای اگر نیازی به شعرکودک داشته باشیم می توانیم شاعر آن راپیدا کنیم. امروز دنیا به اتاق شیشه ای شبیه است که هیچ چیز پشت آن پنهان نمی ماند. پس ما هم به عنوان اهل قلم مسئول هستیم مفاهیم ارزشی خود را در قالب اثر هنری عرضه کنیم.


حمید هنرجو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شعر کودک علاوه براینکه باید محتوایی را به مخاطب عرضه کند باید مقفا و از زبان موسیقیایی بهره مند باشد. علت ماندگاری شعر بزرگان ما تا به امروز همین بوده است که زبان خود را با موسیقی عجین کرده اند از همین منظر من فکر می کنم هنوز شعر سپید و نو برای مخاطب کودک ما زود است.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 364783

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha