نمایشگاه کتاب باید ورودی بگیرد

خبرگزاری شبستان: بایرامی گفت: نمایشگاه کتاب به جهت اینکه یک رویداد فرهنگی است حتماً باید ورودی بگیرد که این ورودی می‎تواند صرف ارتقای سطح کیفی و کمی در حیطه کتاب و کمک به ناشران شود.<BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدرضا بایرامی، نویسنده معاصر ایرانی در بازدید از بیست و هفتمین نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران، ضمن بیان این مطلب گفت: در حال حاضر نمایشگاه کتاب اتفاق خیلی حساب شده‎ای نیست چه به لحاظ زمانی و مکانی و چه نوع مراجعه‎ای که به آن می‎شود. نباید عده‎ای اینجا را با محل قدم زدن اشتباه بگیرند پس حتماً باید برای آن ورودی در نظر گرفت.


این نویسنده که با نگارش رمان «کوه مرا صدا زد» از مجموعه قصه‎های ساوالان توانست جایزه‎های خرس طلایی و نیز جایزه کبرای آبی و کتاب سال سوئیس را از آن خود کند، تصریح کرد: الآن نمایشگاه یک پز فرهنگی است و به رغم اینکه وانمود می کند یک اتفاق بزرگ فرهنگی است باید ضعف‎های فرهنگی آن برطرف شود.


بایرامی همچنین به تفاوت نمایشگاه تهران با نمایشگاه‎های خارج از کشور اشاره کرد و گفت: در آنجا علاوه بر گرفتن ورودی، کتاب نیز صرفاً جنبه معرفی دارد و فقط روزهای آخر به معرض فروش گذاشته می‎شود.


محمدرضا بایرامی داستان‎هایش بیشتر در زمینه ادبیات روستایی و طبیعت‎گرایانه و به طور عمده در زمینۀ جنگ است. «مردگان باغ سبز»، «قصه‎های سبلان» و «پل معلق» از جمله کارهای مورد توجه اوست.


راوی قصه‎های سبلان در روستای «لاطران» اردبیل و در دامنه کوه سبلان به دنیا آمد و تاکنون رمان‎ها و داستان‎های متعدد از او به چاپ رسیده است.


خانم پوتاهیل رایش کتاب «کوه مرا صدا زد» بایرامی را به زبان آلمانی ترجمه کرده است.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 364990

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha