کمبود 35 پایگاه امداد و نجات هلال احمر در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری شبستان:مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وسعت و پهنای جغرافیایی سیستان و بلوچستان کمبود 35 پایگاه امداد و نجات هلال احمر در این استان ملموس است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، رسول راشکی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، امروز ( 15 اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: هم اکنون 20 پایگاه امداد و نجات جاده ای، 4 پایگاه امداد و نجات ساحلی، دریایی و کوهستان در استان وجود دارد اما این تعداد با توجه به گستردگی استان جوابگو نیست بلکه باید مجموعاً حداقل 35 پایگاه امداد و نجات هلال احمر در استان احداث شود.
 

وی با بیان اینکه 3 هزار امدادگر در جمعیت هلال احمر استان دوره های آموزشی همگانی، عمومی و پایه داوطلبی را فرا گرفته اند، افزود: با اجرای برنامه های آموزشی در سال گذشته، هم اکنون سه هزار امدادگر متخصص آموزش دیده برای اجرای عملیات امداد و نجات در حوادث احتمالی در جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان به هموطنان خدمات رسانی می کنند.
 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان از راه اندازی پایگاه امداد و نجات شهید لکزایی در شهر سوخته زابل خبر داد و بیان داشت: امسال در هفته هلال احمر پایگاه امداد و نجات جاده ای شهید لکزایی با صرف دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در شهر سوخته زابل افتتاح می شود.
 

راشکی خاطرنشان کرد: کلنگ زنی پایگاه امداد و نجات هلال احمر، غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدا، جشنواره پرواز بادبادک‌ها، دیدار با خانواده‌های شهدای امدادگر، اجرای مانور امدادی در شعب استان، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جمعیت در مصلی، برپایی پایگاه قند خون و فشار خون در مصلی و برپایی ایستگاه توزیع شربت از جمله برنامه های هفته هلال احمر در سطح استان خواهد بود.
 

این مسئول گفت: همچنین به همین مناسبت هفته هلال احمر سه تیم درمان اضطراری از استان های سیستان و بلوچستان، یزد و کرمان به مدت چهار روز از 20 اردیبهشت به مناطق و روستاهای محروم شهرستان خاش اعزام می شوند.

 

وی اظهار داشت: هر کدام از این تیم ها دارای حدود 18 نفر عضو شامل پزشکان متخصص، پرستار و نیروهای تدارکاتی هستند که با در اختیار داشتن تجهیزات کامل درمانی و داروهای رایگان به محرومان منطقه امدادرسانی خواهند کرد.

 

راشکی در پایان  با اشاره به تلاش هلال احمر استان برای به حداقل رساندن زمان اطلاع رسانی و حضور در محل حوادث بیان کرد: میانگین زمان اطلاع رسانی به امدادگران از حوادث در استان از هشت دقیقه و شش ثانیه در سال 91 به شش دقیقه و 38 ثانیه در سال 93 و میانگین زمان حضور امدادگران در صحنه حوادث جاده ای از 15 دقیقه و 50 ثانیه در سال 91 به 10 دقیقه و 12 ثانیه در سالجاری رسیده است.
 

پایان پیام/

کد خبر 365129

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha