ملت ایران در پیمان با ولایت محکم ایستاده است

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ملت ایران در پیمان بیعت با ولایت محکم ایستاده است، تصریح کرد: این ملت، مردم و رهروان راه شهدا تا آخرین نفس و قطره خون در این مسیر ایستاده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری دیشب (17اردیبهشت) در جمع سوگواران حضرت زهرا(س) و مراسم اختتامیه اجلاسیه سرداران و 14 هزار و 600 شهید استان فارس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) شیراز گفت: این انقلاب، انقلابی است که با ولایت به پیروزی رسید و با ولایت عمر 32 ساله اش را سپری کرد و وارد سی و سومین سال شد اما فتنه گران سال 88 در ستیز با ولایت قرار گرفتند و لبه تیز هجمه شان ولایت بود ولی مردم به صحنه آمدند و در 9 دی  88 طومار فتنه گران را بستند.
 

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ستون فقرات آن جریان ضد انقلابی، ولایت ستیزی بود به همین دلیل آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی، سطلنت طلبان، منافقان، عیاش ها و فاسدهای فراری، منکران خدا، امام زمان(عج) و قرآن، پشت سر فتنه گران قرار گرفتند مردم هم به مصاف با آنها آمدند و مقابل آنها ایستادند.
 

وی خاطرنشان کرد: این نکته را برای این گفتم که مبادا فتنه گران با سوء استفاده از مسائل پیش آمده فکر کنند مردم جنایت آنها را فراموش کردند بلکه بدانند آن قدر در این هشت ماه فتنه، پرونده سیاهی برای خود درست کردند که تا ابدیت این پرونده به عنوان لکه ننگی برای آنها باقی می ماند. 
 

عضو مجلس خبرگان خطاب به فتنه گران، هشدار داد: حواس فتنه گران جدید جمع باشد کوچکتر از آن هستند که کمترین تحرکی در مقابل ولایت داشته باشند، بدانند این همان ملتی است که توی دهان فتنه سال 88 زد اگر جریان انحرافی بخواهد بازیگر این صحنه باشد توی دهانی محکم تری می خورد و هر جریانی که بخواهد در مقابل ولایت بایستد، این ملت با تمام قوت در برابرش می ایستد.
 

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه برای مردم فتنه، فتنه است چه فتنه قدیم چه فتنه جدید، افزود: از زبان مردم و شرکت کنندگان در کنگره بزرگداشت 14 هزار و 600 شهید فارس می گویم ملت ما با هیچ کس عهد اخوت نبسته است لکن پای یک پبمان ایستاده است آن پیمان، پیمان بیعت با ولایت است، این ملت، این مردم و این رهروان راه شهدا تا آخرین نفر، نفس و تا آخرین قطره خون در مسیر این پیمان ایستاده اند.

امام جمعه موقت تهران همچنین گفت: همه مقام های این نظام، مسئولان سه قوه نهادهای دیگر خوب بدانند که همه مشروعیت آنها به ولایت است اگر امضای ولایت پای حکم آنها نباشد مسئولیت هیچ مسئولی در این کشور مشروعیت ندارد.
 

وی با تصریح اینکه عمل ولایی تسلیم بودن در برابر حکومتی ولی فقیه است، افزود: مردم ما مردمی فهیم هستند و شعار ولایت نمی خواهند بلکه مردم عمل ولایی می خواهند چون همراه با ولایت هستند به عشق ولایت مسوولان را دوست دارند و به استقبال آنها می روند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم ولایت را دوست دارند وقتی می بینند طلبه ای هم، ولایت را همراهی می کند او را تشویق می کنند. مردم به عشق ولایت از مسوولان استقبال می کنند کار بسیار خوبی هم می کنند اما باید بدانند همه این حرمت ها در سایه حرمت ولی فقیه، ولایت فقیه و تمکین احکام حکومتی مقام معظم رهبری آیت الله العظمی خامنه ای است.

 

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت و تعزیت ایام سوگواری حضرت زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه به ما آموخت که باید ولایت مدار و همراه ولایت بود و ولایت مداری در حوزه امام معصوم این است که هرچه این امام گفت بگوییم چشم. در حوزه امام غیر معصوم و رهبر غیر معصوم وقتی رهبر به تصمیمی نرسیده همه حق اظهار نظر دارند ولی وقتی رهبر به تصمیمی رسید، همه باید اطاعت کنند.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) برای خطبه خواندن چادر می پوشید، گفت: بعضی افراد القای شبهه می کنند که چادر را ایرانی ها آورده اند در حالی که طبق روایت، حضرت فاطمه(س) علاوه بر پوشش روسری، چادر به سر می کرد.

 

آیت الله خاتمی افزود: خطاب به خانم های فاطمی می گویم حضرت صدیقه طاهره(س) آموخت که در عرصه های وجوب حضور باید حجاب و عفاف در راس امور باشد، خانم فاطمی که می خواهی فردای قیامت، حضرت زهرا(س) دستت را بگیرد ببرد بهشت، حضور همراه حجاب و عفاف لازم است.

 

خاطرنشان می شود، این مراسم که با حضور انبوه سوگواران حضرت زهرا(س) در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد با مداحی و سوگواری مداحان اهل بیت (ع) همراه بود.
 

پایان پیام/ 

کد خبر 36518

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha