آماری از کتابخوانی و مطالعه قضات نداریم/ تغییر قانون مالکیت معنوی

خبرگزاری شبستان: پورمحمدی گفت: ما آماری از مطالعه قضات نداریم اما صرف اینکه هر روز قوانین جدید در این حوزه تصویب می‌شود یکسره باید از قوانین و کتاب‌های جدید در این خصوص آگاه باشیم.

به گزارش خبرنگار ادبیات شبستان، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب و سالن یاس در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره این دوره نمایشگاه و همچنین سالن یاس گفت: وضعیت این دوره از نمایشگاه کتاب خوب بود و سالن یاس به جهت اینکه گلچینی از عناوین و موضوعات کتاب‌ها در آن قرار دارد حس جامعه‌ای از نمایشگاه کتاب به من داد. تیراژ کتاب‌ها در نمایشگاه قابل توجه است که در مقایسه با کشورهای دیگر نیز جای خوشحالی دارد، نمایشگاه کتاب پوشش ارزشمندی برای هدایت کتابخوانان است و ما در اینجا با ابتکارات خوبی روبرو شدیم.

 

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم شما اهالی رسانه و خبرنگاران نیز فرهنگ کتابخوانی و سبک زندگی فرهنگی و اسلامی را در جامعه ترویج کنید که خوشبختانه مواد و ابزار آن در شکل وسیع و گسترده در جامعه فراهم است.

 

پورمحمدی با ابراز تأسف از بالا بودن قیمت‌های کتاب‌ها در این دوره از نمایشگاه کتاب بیان کرد: یکی از دغدغه‌های فرهنگی دولت همین مسئله یعنی بالا بودن قیمت کتاب‌هاست که در این زمینه کمک‌هایی را نیز به اهالی فرهنگ ارایه کرده است. امیدواریم در این راستا مردم نیز خوب هدایت شوند و به آنچه که مورد نیازشان است، دست یابند.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره وضعیت کتابخوانی و مطالعه قضات پرسید، گفت: ما آماری از مطالعه قضات نداریم اما صرف اینکه هر روز قوانین جدید در این حوزه ایجاد می‌شود یکسره باید از قوانین و کتاب‌های جدید در این خصوص آگاه باشیم.

 

وزیر دادگستری در ادامه درباره حقوق مالکیت علمی و فرهنگی برای اهالی فرهنگ اظهار کرد: خوشبختانه قوانین جدیدی در این حوزه وضع شده است که جلوی بسیاری از سوءاستفاده‌ها را در این خصوص گرفته است البته ما قانون جدیدی در حوزه مالکیت معنوی و هنری آماده کرده‌ایم که برای تصویب به مجلس فرستاده‌ایم.

 

وی تأکید کرد: ما سعی داریم برای نقض کپی‌رایت قانون حبس را تعیین کنیم برای مثال اگر تصرف در حوزه فرهنگی وجود داشت کسی که تخلف را انجام داده سریعا به زندان نمی‌بریم و برای او محکومیت‌هایی همچون عدم حضور در نمایشگاه را می‌دهیم. در واقع در این قانون جدید تقریبا اکثر مجازات‌ها را تغییر داده‌ایم.

 

حجت‌الاسلام پورمحمدی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سایت‌ها و وب‌سایت‌ها نیز گفت: اولا در این زمینه باید قبح‌های سایت‌ها تقویت شود چرا که صنعت قبح‌شکنی به یکی از صنعت‌های پردرآمد تبدیل شده است و ما نیز باید تلاش کنیم که قوانین جدید را درباره آن اعمال کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما که می‌خواهیم بر ملاک‌های ارزشی و قانونی تأکید داشته باشیم از ما به دور است که بدون اجازه اثری را تصرف کنیم، بنابراین خودمان بیشتر بر تقویت این فرهنگ اصرار داریم و ما و مراجع قضایی مصمم به اجرای قانون هستیم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 365312

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha