ادغام، براساس برنامه پنجم و در راستای کوچک سازی دولت صورت می گیرد

وزیر ارشاد در پاسخ به این پرسش که "ادغام کتابخانه ملی و نهاد کتابخانه ها با وجود اهداف و وظایف متفاوت، تصمیمی منطقی است؟" گفت: من در جلسه شورای عالی اداری که در آن ادغام این دو نهاد به تصویب رسید، حضور نداشتم.

به گزارش خبرنگار شبستان از نمایشگاه کتاب تهران، سید محمد حسینی، وزیر ارشاد در حاشیه بازدید از نمایشگاه، عملکرد نهاد کتابخانه های عمومی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: کتابخانه های عمومی در کشور توسعه خوبی داشته است و سفرهای استانی نیز که در آن نیازهای هر استان در حوزه مطالعه مطرح می شود، به تسریع این امر کمک کرده است.


وزیر ارشاد درباره وعده معرفی رئیس جدید کتابخانه ملی و مرکز اسناد تا پایان سال گذشته، گفت: طرح ادغام کتابخانه ملی و نهاد کتابخانه های عمومی، موجب شد تا انتخاب و معرفی رئیس کتابخانه ملی به تأخیر بیفتد.


وی ادامه داد: برنامه پنجم توسعه در صدد کوچک سازی دولت است و بر همین اساس نیز، 21 وزارت خانه به 17 وزارت خانه کاهش می یابد.


حسینی همچنین افزود: ادغام کتابخانه ملی و نهاد کتابخانه های عمومی در راستای کوچک سازی دولت صورت می گیرد که کلیات آن در شورای عالی اداری تصویب شده، اما هنوز به ما ابلاغ نشده است.


رئیس هیئت امنای نهاد کتابخانه های عمومی در پاسخ به این پرسش که "آیا ادغام کتابخانه ملی و نهاد کتابخانه های عمومی، با وجود اهداف و وظایف متفاوت این دو نهاد، تصمیمی منطقی است؟" گفت: من در جلسه شورای عالی اداری که در آن ادغام این دو نهاد به تصویب رسید، حضور نداشتم.


پایان پیام/
 

کد خبر 36561

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha