آموزش مهارت های فنی حرفه ای به بیش از یک هزار نفر در روستاهای قزوین

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: طی سال گذشته یک هزار و 675 نفر در روستاهای استان قزوین دوره آموزشی مهارت های فنی و حرفه ای را گذراندند.<BR>

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار شبستان در قزوین بیان کرد: حوزه اقدامات اداره کل فنی و حرفه ای گسترده است به طوری که علاوه بر فعالیت 12 مرکز ثابت و ارائه آموزش ها در این مراکز، تیم های سیاری نیز آموزش های فنی و حرفه ای را ارائه می دهند.
 

وی ادامه داد: این تیم های سیار در پادگان ها، زندان، صنایع و صنوف، مراکز ترک اعتیاد و همچنین روستاها به علاقمندان آموزش های فنی و حرفه ای را ارائه می دهند که در همین راستا در سال گذشته در صنایع و صنوف 2 هزار و 449 نفر مرد و 94 نفر زن، جوار دانشگاه 817 نفر مرد و 72 نفر زن، در زندان یک هزار و 482 نفر مرد و 181 نفر زن و پادگان 319 نفر دوره آموزشی گذراندند.
 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین اضافه کرد: یکی از اقدامات اداره کل فنی و حرفه ای آموزش مهارت ها در روستاها است که در سال گذشته یک هزار و 675 نفر در روستاهای استان این دوره آموزشی را گذراندند که از این تعداد 498 نفر مرد و یک هزار و 177 نفر زن بودند.
 

وی با اشاره به نیازسنجی در روستاها عنوان کرد: نیازسنجی به کمک بخشداران، دهیاران و شوراهای روستایی صورت می گیرد که نیازهای آموزشی را اعلام کرده و اینها در کارگروه اشتغال، پالایش و اولویت های آموزشی در بخش روستایی تعیین می شود.
 

حسینی تأکید کرد: در همین راستا نیز با فرمانداران چند شهرستان استان، سند به امضا رسیده و نیازسنجی ها مشخص شده که بر این اساس نیز آموزش ها در روستاها ارائه می شود.
 

وی یادآور شد: امیدواریم با این اقدام، آموزش مهارت های فنی و حرفه ای در روستاها افزایش یابد و افراد بتوانند بر اساس نیاز روز آموزش لازم را بگذرانند.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 365669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha