مساجد جامع شهرهای کردستان میزبان معتکفان

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان، از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 15 مسجد استان خبر داد و گفت: مساجد جامع شهرهای کردستان میزبان معتکفان است.

حجت‌الاسلام علی‌محسن منتشلو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج گفت: اعتکاف از عباداتی است که خداوند برای تهذیب، رشد و تکامل بشر تشریع فرموده و آثار و فوائد بسیاری برای آن مترتب است.


وی با بیان اینکه با اعتکاف می توان به مراتب بالای قرب الهی رسید، افزود: با این عبادت عظیم انسان از گناهان گذشته تطهیر می شود و به راحتی می توان مراتب و درجات انواع استغفار را کسب کرد.


معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان، اظهار داشت: اعتکاف در ماه رجب مقدمه ای برای حضور در ماه مبارک رمضان و بهره مندی از ضیافت الهی است که با فرارسیدن ایام البیض، مراسم معنوی اعتکاف از روز 13 رجب در 15 مسجد استان آغاز می شود.


حجت الاسلام منتشلو، از پیش بینی شرکت سه هزار نفر در این مراسم معنوی خبر داد و افزود: مساجد جامع و امام حسین(ع) لشکر 28 پیاده کردستان در سنندج، مساجد جامع قروه، سریش آباد، دلبران، دزج، جامع بیجار، توپ آغاج، پیرتاج، امام علی دهگلان، امام حسین(ع) کامیاران و حسینیه های شهرستان های مریوان، سقز و بانه و مساجد شاخص استان میزبان معتکفان هستند.


وی اجرای زنده تلاوت قرآن واذان، اجرای تلاوت ترتیل عمومی، برنامه تلاوت قرآن، مسابقات فرهنگی، تشکیل حلقه های بصیرت و معرفت را از برنامه های در دست اجرا در طول این ایام اعلام کرد.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج، با بیان اینکه همزمان در مساجد دانشگاه های کردستان و علوم پزشکی نیز مراسم اعتکاف برگزار می شود، اذعان کرد: برنامه ریزی و هماهنگی با مراکز دانشگاهی جهت حضور پرشور دانشجویان در این مراسم انجام شده است.


حجت الاسلام منتشلو، خاطر نشان کرد: تهمیدات و رایزنی های لازم با سازمان های و ادارات مرتبط در راستای هر چه بهتر برگزار کردن مراسم معنوی اعتکاف انجام شده است که امیدواریم معتکفان از فیض معنوی و قرب الهی مراسم بهره کافی بگیرند.


پایان پیام/
 

کد خبر 365717

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha