مانور منطقه ای بهداشت و درمان اضطراری در قاین آغاز شد

خبرگزاری شبستان: مانور منطقه ای بهداشت و درمان اضطراری شرق کشور امروز صبح (18 اردیبهشت) با حضور استانهای خراسان شمالی، رضوی و جنوبی در روستاهای چاهک، موسویه و علی آباد از توابع شهرستان قاین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در مراسم آغاز این مانور بزرگ با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" اظهار داشت: در راستای این اصل؛ ضرورت دارد تا هر سازمانی در زمینه کاری خود فرهنگ سازی کند لذا جمعیت هلال احمر نیز در زمینه آموزش همگانی، گروهی و تخصصی، پیشگیری و خود مراقبتی در حوزه درمان فعالیت خود را با جدیت بیشتری پیگیری می کند.


محمد رحیم شهریاری با اشاره به فعالیت این نهاد در حوزه آموزش های همگانی افزود: در این راستا طرحی با عنوان "شناسایی نقاط ایمن در زلزله" برای اولین بار در سطح کشور با هدف آموزش نحوه پناه گیری در زمان وقوع زلزله به صورت چهره به چهره همزمان با 21 اردیبهشت ماه اجرا می شود.


وی با بیان اینکه در حوزه آموزش گروهی و کلاسیک، دوره های تخصصی و علمی کاربردی ایجاد شده است، ادامه داد: راه اندازی رشته کارشناسی ارشد مخاطرات محیطی و مدیریت امداد و نجات در دستور کار جمعیت هلال احمر استان قرار دارد.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی همچنین با اشاره به بخش خود مراقبتی و بهداشت بیان داشت: در این راستا اولین مانور منطقه ای شرق کشور به همت استان خراسان جنوبی و با حضور استانهای رضوی و شمالی با هدف نهادینه کردن فرهنگ خود مراقبتی و بهداشت و سلامت برگزاری شده است.


وی گفت: مانور دارای دو بخش درمانی و بهداشتی است که در بخش بهداشتی مباحث روانشناسی، پرستاری و مامایی با رویکرد پیشگیری و بهداشت دنبال می شود.

 

شهریاری با بیان اینکه در این مانور 40 نفر از پرستاران و مسئولان قاین حضور دارند، یادآور شد: این سه روستا به سبب بافت جمعیتی و دسترسی به مرکز استان برای اجرای مانور تیم های درمانی انتخاب شده و با حضور این تیم ها حدود دو هزار نفر از خدمات یاد شده بهره مند می شوند.


وی با اشاره به اینکه 85 درصد سلامت مربوط به حوزه خود مراقبتی است، گفت: در این راستا آموزش و کلاس های امداد و نجات در سطح مناطق روستایی با اولویت مناطق روستایی در دستور کار این نهاد قرار دارد.


پایان پیام/
 

کد خبر 366015

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha