بهره مندی 2 هزار نفر از خدمات درمانی در مانور منطقه ای هلال احمر

خبرگزاری شبستان: فرماندار قاین گفت: همزمان با برگزاری مانور منطقه ای بهداشت و درمان اضطراری 2 هزار نفر از مردم روستاهای چاهک، موسویه و علی آباد این شهرستان از خدمات درمانی بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حسین شرافتی امروز صبح (18 اردیبهشت) در مراسم افتتاحیه مانور منطقه ای بهداشت و درمان اضطراری با تبریک هفته هلال احمر، اظهار داشت: مهمترین هدف این نهاد خدمت و مهروزی به مددجویان و آسیب دیدگان است که در این راستا آموزش هایی را برای کاهش آسیب های ناشی از حوادث طبیعی برگزار می کند که برگزاری مانور بهداشت و درمان در این راستا است.


وی با تاکید بر اینکه رعایت ساخت و ساز بایستی بر اساس اصول مهندسی در سطح شهرها و روستاها صورت بگیرد، افزود: هر مکانی که نکات ایمنی در زمینه ساخت و ساز در آن رعایت نشود، در خط مقدم آسیب قرار دارد.


وی با اشاره به وجود 43 حادثه و بلایای طبیعی در سطح آسیای میانه ادامه داد: از این تعداد 34 حادثه طبیعی در سطح کشور و 20 بلا و حادثه طبیعی خراسان جنوبی را تهدید می کند.


فرماندار قاین با بیان اینکه برای مقابله با این حوادث بایستی با پیشگیری همراه با آموزش های صحیح از افزایش تلفات و خسارات جلوگیری کرد، گفت: اصل مدیریت بحران با محورهای پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی؛ کارسازترین محور در این راستا است.


وی افزود: بیشترین نقش در مدیریت بحران برعهده خود مردم و دهیاری ها و شوراها است چرا که اگر آموزش صحیح به مردم در این زمینه داده شود از بروز خسارات تا حد زیادی جلوگیری می شود.


شرفتی با اشاره به برگزاری مانور منطقه ای بهداشت و درمان اضطراری اظهار داشت: ارتقای سطح آمادگی تیم های بهداشت و درمان اضطراری در حوادث و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از قبیل مشاوره روانشناسی، بهداشت محیط و پزشکی به گروه های کم برخوردار از اهداف این مانور است.


پایان پیام/
 

کد خبر 366017

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha