هیچ عمل مستحبی در انسان به اندازه اعتکاف جنبه خودسازی ندارد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان سمنان آثار معنوی اعتکاف را برای مردم به ویژه جوانان بسیار گسترده دانست و گفت: هیچ عمل مستحبی در انسان به اندازه اعتکاف جنبه خودسازی ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی در نشستی با اعضای ستاد اعتکاف شهرستان سمنان در دفتر خود ضمن بیان اینکه اعتکاف از آثار معنوی بالایی برخوردار است اظهار داشت: احیای این سنت نبوی باید با برنامه ریزی فرهنگی همراه باشد و در آن اعمال ویژه با شکوه خاص برگزار شود.


وی نقش اعتکاف را در خودسازی بسیار موثر دانست و افزود: باید به مواردی مانند استفاده از مبلغان محبوب، مشارکت خیرین برای کمک به برگزار کنندگان و تامین نیازهای معتکفین، تشکیل ستاد استانی و استفاده از فرصت اعتکاف برای تبیین مسایل فکری و تبلیغ امور مذهبی توجه شود.


آیت الله شاهچراغی اظهار کرد: فرد معتکف پیوندی ناگسستنی بین خود، ولایت و امیرالمومنین و فرزندانش ایجاد کرده و این پیوند عمیق موجب مصونیت، صیانت و سلامت انسان از آفت‌های روحی، اخلاقی و اجتماعی می‌شود.


وی افزود: اعتکاف به معنای عبودیت الهی و انقطاع به سوی خدا در مقطعی کوتاه است و حضور در این دوره کوتاه مدت، موجب خودشناسی، خداشناسی و خودسازی انسان خواهد شد.


نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه نزدیکی به خدا و قرب الهی از دیگر آثار اعتکاف است، گفت: قرب الهی همان فلاح و رستگاری بوده که انسان به وسیله عبادت آن را می‌جوید.


مسئول دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز در این نشست لزوم برگزاری اعتکاف باشکوه در سال اقتصاد و فرهنگ تاکید کرد و اذعان داشت: در سال جاری داشتن مراسم اعتکاف زیبا یک ضرورت است زیرا جامعه انقلابی ما با انواع مختلف هجمه دشمن روبه‌رو است.


حجت الاسلام محمد رضا حدادیان معتکف شدن جوانان را بهترین مسیر برای نزدیکی و پیوند این قشر با مبانی اصیل دینی دانست و خاطرنشان کرد: اعتکاف بهترین روش برای خودسازی و خویشتن‌داری جوانان در مقابله با گناهان بوده که خانواده‌ها باید برای فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر این فریضه وارد میدان شوند.


وی با اشاره به فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در ایام اعتکاف تصریح کرد: اعضای کانون های فرهنگی وهنری مساجد در شهر های استان نیز در برگزاری آیین معنوی اعتکاف که توسط سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود، آمادگی همکاری دارند.


پایان پیام/
 

کد خبر 366048

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha