تعهدات ایجاد اشتغال در خراسان جنوبی به صورت کمی اعلام شود

خبرگزاری شبستان: معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان موظفند تعهدات اشتغال و سرمایه‌گذاری خود را به صورت آماری و کمی به کارگروه اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، علی رضایی امروز (18 اردیبهشت) در کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه پایین بودن جذب نیرو در دولت باید برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در خراسان جنوبی تلاش شود.

 

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید تعهد اشتغال خود را اعلام کنند، افزود: متاسفانه ضعف مدیران دستگاه‌های اجرایی در این است که در زمینه اشتغال فقط تعریف‌های کلان ارائه می‌دهند.

 

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان موظفند تعهدات اشتغال و سرمایه‌گذاری خود را به صورت آماری و کمی به کارگروه اعلام کنند.

 

رضایی با بیان اینکه هنر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری، حل مشکل بیکاری استان خواهد بود، بیان داشت: فضاهای خالی دستگاه‌های اجرایی که می‌تواند ایجاد اشتغال کند باید شناسایی شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی اطلاعات اشتغال خود را در سامانه رصد ثبت کنند، گفت: تعهد اشتغال امسال استان هفت هزار و 875 شغل بدون احتساب طبس است.

 

محمد سنجری با اشاره به اینکه در سال جاری به بانک‌ها 78 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال ابلاغ شده است، عنوان کرد: در این کارگروه تکلیف است تا تسهیلات اشتغال توزیع استانی شود.

 

وی با بیان اینکه باید نرخ بیکاری استان تعدیل شود، ادامه داد: شاخص توزیع اعتبارات اشتغال بر اساس نرخ بیکاری انجام می‌شود تا نرخ بیکاری استان به 7 درصد برسد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی رقم اعتباری مشاغل خانگی سال گذشته استان را 71 هزار میلیون ریال دانست و افزود: از این میزان 7.78 درصد پرداخت شده است.

 

سنجری عملکرد استان خراسان جنوبی را با توجه به اعتبارات ارزان خوداشتغالی مشاغل خانگی و محدودیتها خاص نامطلوب دانست.

 

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته سهمیه اشتغال در بین دستگاه‌های اجرایی تقسیم می‌شد، تصریح کرد: امسال تهعد اشتغال برای دستگاه‌های اجرایی مشخص نمی‌شود و میزان اشتغال ایجاد شده براساس سند توسعه اشتغال استان انجام می‌گیرد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دولت به دنبال واقعیت‌ها است، متذکر شد: در سامانه رصد نباید اطلاعات غلط ثبت شود چرا که صحت اطلاعات سامانه متوجه مدیر دستگاه اجرایی است.


 

 پایان پیام/

کد خبر 366109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha