کودکان در بدو تولد از نظر کم کاری تیروئید بررسی می شوند

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: تمهیدات ویژه ای برای جلوگیری از بیماری های آبی تدوین کرده ایم که از جمله آن بررسی کم کاری تیروئید کودکان در بدو تولد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، فرهاد پور فرضی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل عصر امروز( 18 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تاکنون 27 نفر از نظر کم کاری تیروئید تشخیص داده شده اند که کار درمان آنها شروع شده است.


وی، با اعلام اینکه همچنین تمهیدات ویژه ای برای مادران پرخطر در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: علاوه بر این ها تمهیداتی برای بحث ماندگاری پزشکان در مناطق محروم اندیشیده شده که در این تمهیدات مناطق کشور به 4 گروه الف، ب، ج و د تقسیم بندی می شوند که پرداختی برای پزشکان نیز براسا ارزیابی مناطق محروم می باشد.


پورفرضی، از استقرار پزشک متخصص مقیم در بیمارستان های استان به صورت شبانه روزی خبر داد و بیان داشت: هدف ما ارتقای کیفیت خدمات سرپایی به بیماران با استفاده از تقویت سیستم نظارتی می باشد که در این راستا به مشارکت و همراهی مردم نیاز جدی داریم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، بسته سلامت و تحول نظام سلامت در کشور را یادآور شد و گفت: از این به بعد تنها 10 درصد پرداختی ها را مردم می پردازند وبقیه نیز توسط دانشگاه یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت می شود که گفتنی است در سال های قبل حدود 70 درصد پرداختی ها از جیب مردم تامین می شد.


موزه سلامت در بیمارستان فاطمی اردبیل راه اندازی می شود


وی، با اعلام این خبر که پیشنها داده ایم در صورت انتقال بیمارستان فاطمی، این مکان به موزه سلامت تبدیل شود، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل طی سال های گذشته برگشتی از اعتبارات مصوب خود را نداشته است و ما هر سال نیاز به اعتبارات بیشتری نسبت به سال های گذشته داریم.


پورفرضی، در پایان سخنان خود به حوزه آموزش و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اشاره کرد و گفت: از نظر کمی و کیفی ارتقای سطح و تعداد رشته ها را داشته ایم که علاوه بر این ها دانشکده داروسازی نیز در واحد استان اردبیل راه اندازی شده است.


پایان پیام/
 

کد خبر 366161

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha