آغاز بیست و سومین دوره مسابقات کشوری قرآن در گلستان

خبرگزاری شبستان: بیست و سومین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم با 303 شرکت کننده، از امروز(18 اردیبهشت) در اردوگاه شیرآباد شهر خان ببین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از علی آباد کتول، بیست و سومین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم با حضور 303 شرکت کننده از استانهای سراسر کشور، امروز(18 اردیبهشت) با انجام مراسم ویژه ای در اردوگاه شیرآباد شهر خان ببین آغاز شد.


سردار محمد حسین بابایی، فرمانده سپاه نینوای استان گلستان، در این مراسم گفت: بیش از 45 هزار بسیجی از شهرستانهای سراسر کشور،در مسابقات شهرستانی و استانی قرآن کریم شرکت کرده اند که از این تعداد شرکت کننده، 303 نفر موفق به حضور در این دوره از مسابقات شده اند که در پایان این دوره از مسابقات، از هر رشته 3 نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب خواهند شد.
 

وی افزود: این دوره از مسابقات که در گروه برادران می باشد، در سه رشته حفظ، قرائت و درک مفاهیم قرآن کریم و در رده های سنی نو نهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگ سالان، از امروز 18 اردیبهشت به مدت3 روز در این مکان برگزار خواهد شد که روز 3 شنبه هم مراسم اختتامیه این مسابقات در همین مکان خواهد بود که با حضور سردار نقدی ریاست سازمان بسیج مستضعفین و سایر مقامات استانی برگزار خواهد شد.


سردار بابایی همچنین اظهار داشت: این دوره مسابقات قرآنی، تا کنون 22 دوره برای برادران و 14 دوره نیز برای خواهران برگزار شده است.
 

وی همچنین با تاکید بر اهمیت قرآن در زندگی انسانها، اذعان کرد: قرآن این کتاب بزرگ الهی باید هم در ظاهر و هم در باطن ما موثر باشد و تمام رفتار و کردار ما در زندگی فردی و اجتماعی الگو گرفته از تعالیم الهی باشد.
 

سرداربابایی در ادامه گفت: قرآن کتاب آسمانی و چراغ روشنگر و هدایتگر جامعه بشریت است و می بایست در همه ابعاد سیاسی اجتماعی و فرهنگی ما حضور داشته باشد.
 

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان، خاطر نشان کرد: این مسابقات که به منظور ترویج فرهنگ قرآنی در بین بسیجیان برگزار می شود در راستای برنامه های دراز مدت نظام مقدس جمهوری اسلامی ترتیب داده شده است.
 

وی همچنین گفت: در حاشیه محل برگزاری مسابقات هم نمایشگاهی با غرفه های متعدد همچون، غرفه های قرآن و غرفه شهید مطهری برپا شده است که مسلما به ارتقاء سطح معنوی و درک علمی شرکت کنندگان خواهد انجامید.
 

فعالیت500 دارالقرآن در بسیج سراسر کشور

حجت الاسلام والمسلمین بردبار، مسئول دارالقرآن معاونت تعلیم وتربیت بسیج سازمان بسیج مستضعفین کشور هم گفت: ما به تعداد نواحی کشورمان یعنی افزون بر 500 دارالقرآن در سراسر کشور داریم که زحمت امور قرآنی مارا در بدنه بسیج بر دوش می کشند.
 

وی افزود: این دارالقرآن ها نقش ترویج فعالیت های قرآنی و تنظیم برنامه ها و ابلاغیه های قرآنی که نقش بسیار ممتازی می باشد را بر عهده دارند.
 

ارتقاء دارالقرآن ها به مدارس تخصصی قرآن در سال93
حجت الاسلام بردبار در ادامه اظهار داشت: دارالقرآن ها در واقع تصحیح کننده فرایندهای قرآنی در پایگاهها و حوزه ها و نواحی بسیج می باشند که با ارتقاء سطح این مراکز قرآنی به مدرسه تخصصی قرآن در سال 93 امیدواریم فعالیت های مطلوب تری را در امور قرآنی شاهد باشیم.


مسئول دارالقرآن معاونت تعلیم وتربیت بسیج سازمان بسیج مستضعفین کشور، در ادامه یاد آور شد: آحاد بسیجیانی که در سرتاسر کشور هستند و به تعبیر حضرت امام همان بسیج 10 میلیونی، همگی مخاطب مستقیم فعالیت های قرآنی بسیج هستند.
 

وی همچنین گفت: فرایندهای جدیدی در حلقه های ناصحین همچون تشکیل هسته های قرآنی در حال شکل گیری است که با این اقدام، سهم بسیج دراجرای منویات رهبر عزیز انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن انشاالله تحقق می یابد.
 

قرآن افکار انسان را ساماندهی می کند
حجت الاسلام والمسلمین صبوحی، مسئول موسسه تدبر در قرآن قم، اظهار داشت: قرآن کریم کتابی است که در سه عرصه بینشی، گرایشی و کنشی بر روی انسان تاثیر می گذارد.


وی افزود: قرآن می تواند افکار انسان را ساماندهی کند، محبت و دشمنی های انسان را سامان ببخشد و همچنین می تواند تاثیر روشنی در رفتارهای انسان داشته باشد.
 

حجت الاسلام صبوحی تاکید کرد: قرآن علاوه بر اینکه می تواند روشنگر فکر انسان و روشنگر قلب انسان باشد، می تواند باعث چگونگی عمل انسان باشد، یعنی زندگی انسان را در سطوح مختلف پوشش دهد هم در سطح زندگی فردی و شخصی، هم در سطح زندگی خانوادگی و هم در سطح زندگی اجتماعی.
 

حجت الاسلام والمسلمین، حسن گنجی مسئول معاونت تعلیم وتربیت سپاه نینوای گلستان هم گفت: در این سری از مسابقات که ترکیبی از مجموعه حلقه های ناصحین شرکت دارند، در واقع نخبگان سپاه استانهای کل کشورند که در سطح بسیار بالایی هستند.
 

وی افزود: این دوره ها بنا بر نظرات خود بسیجیان شرکت کننده به تناسب دوره های قبل از یک کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و داوران این دوره نیز از داوران بین المللی و در سطح بسیار بالایی می باشند.
 

پایان پیام/

کد خبر 366169

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا فربود IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    سلام از بسيجيان بانک کشاورزي در استان فارس شهرستان استهبان و از اعضاي گردان امام حسين استهبان هستم. براي برگزاري اين مسابقات و ثبت نام ان اطلاع رساني لازم انجام نشد