حقیقت اعتکاف، خلوت نشینی، خلوت با خدا و توجه به امور معنوی است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، گفت: حقیقت اعتکاف، خلوت نشینی و دوری موقت از مردم و اشتغالات دنیوی و هیاهوی اجتماع و خلوت با خدا و توجه به امور معنوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، در خطبه های نماز جمعه ظهر امروز (12 اردیبهشت) در محل مصلی امام خمینی (ره)، اظهار داشت: احیاء آداب اسلامی یکی از راههای مبارزه با استحاله فرهنگی در تهاجم فرهنگی است. امثال اعتکاف و توجه به مناسبتهای مذهبی، از پوچ گرایی و بی هدفی در زندگی کاسته و بحرانهای اجتماعی را تسکین داده، میزان جرائم و گناهان را در جامعه کاهش داده و به اصلاح روابط اجتماعی و خانوادگی کمک می کند.


وی، با بیان این مطلب که فضیلت ایام البیض رجب و استحباب اعتکاف در این سه روز بسیار است، افزود: حقیقت اعتکاف، خلوت نشینی و دوری موقت از مردم و اشتغالات دنیوی و هیاهوی اجتماع و خلوت با خدا و رسیدن به مقام فکر و توجه به امور معنوی است.


خطیب جمعه اردبیل، با اشاره به حساسیت منطقه و تحرکات دشمنان، تصریح کرد: استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی برنامه ریزی هایی را برای برهم زدن آرامش منطقه دارند و برخی از دولت های منطقه بدون آگاهی از این موضوع به این اختلافات دامن می زنند.

 

آیت الله عاملی، از تغییر رئیس گروه تروریستی پژاک توسط رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: تمام گروه های مسلح تروریستی مثل پژاک و پ.ک.ک، القاعده، داعش، النصره و ... توسط اسرائیل مدیریت می شوند.

 

امام جمعه اردبیل، با اشاره به سفر وزیر خارجه اسرائیل به آذربایجان که پس از سفر رئیس جمهور آذربایجان به ایران صورت گرفت، یادآور شد: این سفر در راستای دخالت های نامشروع اسرائیل در منطقه است.


وی، با بیان این مطلب که اسرائیل سه مأموریت در آذربایجان دارد، اظهار داشت: جلوگیری از اصلاح روابط ایران و آذربایجان، جاسوسی از ایران و مهار جریان اسلام گرا از برنامه های رژیم صهیونیستی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان، در پایان سخنان خود، با اشاره به مناسبت 18 اردیبهشت، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، از زحمات جمعیت هلال احمر استان که در شرایط سخت و ویژه کمک رسانی می کند، تشکر و جوانان را به عضویت در این مجموعه دعوت کرد.


پایان پیام/

کد خبر 366234

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha