حضرت زینب(س)یک جهادگر تمام عیار فرهنگی/ اعتکاف مهمترین امردر اسلام است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه شهرکردبا تاکید بر اینکه حضرت زینب(س)یک جهادگرتمام عیارفرهنگی بود گفت: اعتکاف یک امر مهم در ادیان واسلام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد امروز "19اردیبهشت" در خطبه های این هفته نماز جمعه که در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد، با اشاره به روز نیمه رجب و وفات حضرت زینب(س)گفت: حضرت زینب کبری(س) با کار فرهنگی خود چهره نفاق را آشکار کرد.


وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) مهمترین کار فرهنگی خود را در کربلا انجام داد، افزود: حضرت زینب(س) با هوشمندی خود توانست چهره یزیدیان را رسوا کند.


نماینده ولی فقیه در استان با تاکید براینکه، کار زینبی کردن یعنی چهره منافقان را رسوا کردن، پس بکوشیم تا در همه کارها زینبی باشیم.


حجت الاسلام و المسلمین نکونام اعتکاف را یک امر مهم در ادیان واسلام عنوان کرد و افزود: اعتکاف به معنای وقوف در مسجد به طور شبانه روزی و ترک تمام امور دنیوی و پرداختن به خداوند متعال است.


امام جمعه شهرکرد در ادامه اعتکاف را فرصت مناسبی برای تزکیه و تهذیب نفس دانست و خاطر نشان کرد: از آداب دعا که زمینه عفو و مغفرت الهی را فراهم می‌کند توجه به ربوبیت الهی و ایمان به خداست و آرزوی خردمندان رسیدن به مقام ابرار خداوند است.


نماینده ولی فقیه درادامه گفت: اعتکاف نوعی تمرین عبادت و بندگی است که انسان حداقل سه روز، با قیام و صیام و قعود و سجود و ذکر و مناجاتش برای ضیافت الهی آماده می شود بنابراین یکی از ویژگیهای اعتکاف آن است که باید حتما در مسجد و خانه خدا انجام بگیرد.


وی با اشاره به میلاد حضرت علی(ع) گفت: حضرت علی (ع) یکی از شخصیت های اثرگذار در طول تاریخ بوده و در دورانی که می زیسته همواره در مرکز و بطن تحولات قرار داشته و با سخنان ارزشمند و حکیمانه خود راه نسل های آینده را روشن نموده است.


امام جمعه شهرکرد در ادامه گفت: کسانی که حکومت آن حضرت را قبول نداشتند فقط به دنبال منافع مادی خود بودند.


حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصرح کرد: یکی از مهمترین مسائل اجتماعی که در وصیت نامه حضرت علی (ع) مورد تاکید و سفارش قرار گرفته اصلاح بین افراد و گروه‌های مختلف در جامعه است که باعث می‌شود بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه ریشه کن شود.


نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به این‌که «اصلاح بین افراد و گروه‌های مختلف در جامعه از دیگر مهمترین توصیه‌های امام علی (ع) در وصیت نامه‌ خود است» تصریح کرد: این موضوع نیز در جامعه ما نادیده گرفته می‌شود در حالی که حضرت امیر (ع) توصیه می‌کند اختلافاتی که بین افراد وجود دارد باید برطرف شود که بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه ریشه‌کن می‌شود و بسیاری از محاکم قضایی خود به خود خلوت می شود.


وی، میلاد خجسته وفرخنده حضرت جواد الائمه (ع) رابه محضر امام عصر (عج) و مقام معظم رهبری و تمامی دوستداران آن حضرت تبریک گفت و بیان داشت: یکی از اهداف بلند ائمه (ع) این بود در هر شرایط و وضعیتی که شده جایگاه و منزلت امامت را پاس بدارند و از آن نگهبانی کنند، اگر شده با کرامات و اعمال خارق العاده و یا غیب گوئیها و یا بواسطه مناظرات عملی سنگین که وجود نازنین ابوجعفر جواد الائمه(ع) نیز تمامی این مراحل را فقط برای حفظ حریم امامت انجام داد.


امام جمعه شهرکرد افزود: امام نهم یکی از مظلوم‌ترین شخصیت‌های برگزیده و معصوم (ع) است که هیچ امامی به اندازه ایشان در معرض فشارهای اجتماعی قرار نگرفته بود.


وی اظهارکرد: یکی از آموزه‌های تربیتی و اخلاقی که امام جواد(ع) بر آن تاکید دارد، عمل همراه با شناخت و آگاهی است، اگر انسان به کاری بپردازد که از آن شناخت کافی ندارد؛ یا کاری را از راه نادرست شروع کند، شکست می‌خورد.


حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصرح کرد: امام جواد(ع) نخستین رهبر الهی است که در میان امامان شیعه در خردسالی مسئولیت مقام رفیع امامت را عهده‏‌دار شد.


پایان پیام/

کد خبر 366244

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha