هفت هزار ایلامی در آیین اعتکاف شرکت می کنند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل سازمان تبلیغات استان ایلام، گفت: حدود هفت هزار نفر در آیین اعتکاف سال جاری در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان در مساجد حضور خواهد داشت.

حجت الاسلام حجت الله شریفی راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام، صبح امروز(20 اردیبهشت) با بیان این مطلب، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، گفت: در سال جاری مراسم اعتکاف در 56 مسجد در بخش ها و شهرهای مختلف استان انجام می شود.


وی، با بیان اینکه در سال 92 حدود 6 هزار نفر در آیین اعتکاف در این استان شرکت داشتند، افزود: در سال 92 آیین معنوی اعتکاف در سطح 50 مسجد در استان برگزار شد که در سال جاری با توجه به استقبال مناسب جوانان و اقشار مختلف مردم این تعداد افزایش یافته است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، با بیان اینکه نشست های هماهنگی با دستگاه های اجرایی و فرهنگی مختلف استان در راستای برگزاری باشکوه این آیین در استان صورت گرفته است، افزود: ستادهای اعتکاف در استان ایلام تشکیل شده و کمیته‌های مختلف آماده خدمات‌رسانی به معتکفان هستند.


حجت الاسلام شریفی راد، ابراز کرد: کرسی‌های تلاوت قرآن، اعزام سخنرانان مذهبی، اجرای برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی، اعزام خواهران مبلغ به مساجد، توزیع کتابچه و جزوات برای بهینه برگزار شدن مراسم اعتکاف از برنامه‌های ویژه اعتکاف در ایلام است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، در ادامه به استقبال جوانان از سنت حسنه و نیکویی اعتکاف اشاره کرد و افزود: اعتکاف اوج دل دادگی و عشق به پروردگار است و رابطه خالصانه و بی ریا در خلوت اعتکاف برای معتکفان حاصل می شود.


وی، تصریح کرد: اعتکاف فرصت مغتنم و بی بدیلی برای جوانان است که می تواند با سخنرانی های مناسب و استفاده از اساتید مجرب، به مانند آبی برآتش،کجی ها و انحرافات ونقشه های شوم فرهنگی واخلاقی دشمنان را خنثی کرد.


شریفی راد، در پایان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی دقیق و هدفمند، اجرای برنامه های جانبی و به ویژه گفتمان های دینی در جمع معتکفان از جمله شاخص ترین برنامه های ایام اعتکاف در مساجد استان است.


پایان پیام/

 

کد خبر 366308

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha