برگزاری اولین نشست هم اندیشی پیشکسوتان قرآنی در مشهد مقدس

خبرگزاری شبستان: پورمعین گفت: پیش بینی می کنیم طی ماه های اخیر اولین نشست خادمان قرآنی کشور با حضور قریب به 300 نفر از پیشکسوتان این عرصه را در مشهد مقدس برگزار کنیم.

محمد رضا پورمعین، رییس جمعیت قرآنی استان تهران با اشاره به اهم فعالیت خود در مجمع خادمان قرآنی کشور به خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: طی حکمی از سوی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان مسئول تشکیل مجمع خادمان قرآنی کشور منصوب شدم که تاکنون شناسایی و ساماندهی اطلاعات این افراد تکمیل شده است.
وی افزود: تاکنون 291 نفر به عنوان خادم، فعال و برگزیده عرصه قرآن کریم شناسایی شده اند و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد برگزاری نخستین نشست با حضور خادمان قرآن با شیم.
پورمعین تصریح کرد: پیش بینی می کنیم این نشست با حضور فعالان عرصه قرآن در مشهد مقدس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شده و زمینه انس و هم نشینی بیش از پیش با فعالان این عرصه را برقرار سازد.
رییس جمعیت قرآنی استان تهران با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش به خادمان قرآنی و برنامه‌های در نظر گرفته شده در این انجمن تصریح کرد: تأسیس انجمن خادمان قرآنی در قالب اساسنامه و ایجاد چند کارگروه تخصصی برای بهره‌مندی از تجربیات پیشکسوتان عرصه قرآن کریم زمینه‌سازی توجه بیش از پیش به جایگاه رفیع آنان را فراهم می‌کند. باید شأن و جایگاه خادمان عرصه قرآن را بهتر حفظ کنیم و امیدواریم این انجمن با فعالیت پویا و مستمر خود بتواند اهداف‌اش را در راستای ارتقای جایگاه فعالان عرصه قرآن کریم محقق سازد.

وی با اشاره به نحوه انتخاب خادمان قرآن عنوان کرد: وظیفه انجمن خادمان قرآنی انتخاب آنان نیست بلکه ما از افراد شناسایی‌شده طی ادوار گذشته دعوت می‌کنیم البته معرفی این افراد از سوی دستگاه‌ها و یا افراد حقیقی محقق شده و پس از طی مراحل گزینش و ارزیابی در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بررسی آرا و پیشنهادات کارشناسان این افراد به وزارت ارشاد معرفی می‌شوند و پس از تأییدیه از سوی نهاد محترم ریاست‌جمهوری به عنوان خادمان قرآن کریم معرفی می‌شوند. انجمن خادمان قرآن اعضای خود را از میان انتخاب‌شدگان طی 10 سال گذشته در رشته‌های مختلف انتخاب کرده است.

پورمعین با بیان این مطلب که خادمان قرآن صرفا دغدغه مادی ندارند، تصریح کرد: فعالان عرصه قرآن به خاطر ارادت و الفت قلبی با آیات الهی قطعا نگاه مادی ندارند و اولویت برنامه‌های انجمن خادمان قرآنی شنیدن دغدغه‌های آنان است زیرا سخنان و گفته‌های پیشکسوتان عرصه قرآنی که دارای تجربیاتی هستند می‌تواند موجب رشد فعالیت‌های قرآنی و کیفی‌سازی آنها شود لذا وظیفه ملی، اسلامی، سازمانی آن است که به این افراد توجه بیش از پیش کرده و گفته‌های آنان را عملیاتی کنیم.

پورمعین تصریح کرد: انجمن خادمان قرآنی قطعا به دغدغه‌های مادی مخاطبان خود توجه دارد و علی‌رغم کسری بودجه و اعتبارات در حوزه فعالیت‌های قرآنی می‌توان برای پیشبرد برنامه‌ها و طرح‌ها از بنگاه‌های اقتصادی و تمام نهادهایی که ریشه فرهنگی دارند، بهره برد.

وی با اشاره به اهم برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در انجمن خادمان قرآن کریم عنوان کرد: ما در راستای اهداف خود و حمایت همه‌جانبه از خادمان قرآن برنامه‌هایی پیش‌بینی کرده ایم که از این میان‌ می‌توان به تشکیل کارگروه های  علمی، پژوهشی، آموزش، تبلیغ و ترویج، مدیریت و برنامه‌ریزی اشاره کرد.

پورمعین با بیان این مطلب که بزرگ‌ترین قهرمانان قرآن خادمان قرآن هستند، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین قهرمانان عرصه قرآن کریم خادمان و فعالان قرآنی هستند که به گفته رهبر انقلاب، تکریم این افراد موجب تأثیرگذاری هرچه بیشتر در سایر برنامه‌های قرآنی می‌شود. برای تأثیرگذاربودن باید چهره‌های برتر قرآنی را به همگان شناساند.

پورمعین عنوان کرد: قهرمانان عرصه قرآن کریم خادمان، فعالان و یا قاریان قرآنی هستند که در عرصه‌های بینِ‌المللی خوش درخشیده و پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران را برافراشتند. کسی که موفق به ترجمه زیبا و دقیق از قرآن کریم شده و سال‌ها عمر خود را در زمینه تحقیق و پژوهش سپری کرده یک قهرمان قرآنی است، کسانی که عمر، مال و جان خود را در خدمت قرآن کریم صرف می‌کنند نامی جز قهرمان نمی‌توان بر آنها گذاشت.

پایان پیام/

 

کد خبر 366346

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha