رشد هزار درصدی جذب کمک های مردمی در طرح ملی فرشتگان رحمت

خبرگزاری شبستان: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان طبس از رشد هزار درصدی جذب کمک های مردمی در طرح ملی فرشتگان رحمت با همکاری 50 داوطلب این جمعیت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حسینعلی فخاری امروز (20 اردیبهشت) در سومین روز از هفته هلال احمر در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های آموزش عمومی این جمعیت در سال 92، گفت: در سال گذشته در واحد جوانان هلال احمر طبس 40 دوره آموزش امداد و کمک های اولیه برگزار و هزار و 400 نفر در این دوره ها شرکت کردند.

 

فخاری به برگزاری دوره های تخصصی و عمومی در واحد امداد و نجات هلال احمر طبس اشاره کرد و افزود: دروه های تخصصی اسکان اضطراری ویژه برادران با حضور 26 نفر، دوره عمومی امداد برادران با حضور 27 نفر، دوره عمومی نجات برادران و خواهران با حضور 85 نفر و دوره تخصصی جستجو و نجات در جاده برادران و خواهران با حضور 60 نفر برگزار شده است.

 

وی به اقدامات مهم واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر طبس اشاره کرد و گفت: واحد داوطلبان در سال گذشته پنج دوره کلاس امداد و کمک های اولیه ویژه نیروی انتظامی با حضور 125 نفر و چهار دوره کلاس آموزش امداد، کار داوطلبی و آشنایی با سوانح را با حضور 90 نفر از داوطلبان برگزار کرده است.
 

 

رئیس جمعیت هلال احمر طبس با بیان اینکه در حال حاضر 5 هزار نفر در شاخه جوانان هلال احمر طبس عضویت دارند، افزود: از این تعداد هزار و 500 نفر در کانون های جوانان، 2 هزار و 500 نفر در کانون های روستایی، یک هزار نفر در کانون های دانشجویی و 40 نفر در کانون غنچه های هلال و نوگلان زندگی عضو هستند.


فخاری با اشاره به فعالیت 16 کانون جوانان در جمعیت هلال احمر شهرستان طبس، تصریح کرد: جنگ یاد ایام با شرکت 500 عضو جوان، اجرای طرح دادرس هلال احمر در مدارس شهرستان و برگزاری مراسم جهاد فجر (کاروان نیکوکاری) در دهه فجر اجرا شده است.

 

وی با بیان اینکه در ایام نوروز 3 چادر در ورودی ها و خروجی های شهرستان در طرح ملی مسافرین نوروزی بر پا شده است، افزود: 41 عضو جوان شامل30 عضو به صورت ثابت، دو نفر پیاده و 9 نفر به صورت سیار در طرح سحاب به مسافرین نوروزی طبس خدمات ارائه کردند.

 

رئیس جمعیت هلال احمر طبس به دیگر برنامه های حوزه جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح مسافرین نوروزی سال 92 با شرکت 50 نفر، هفته سلامت با شرکت 30 نفر عضو جوان و اجرای برنامه های هفته هلال احمر با شرکت 140 نفر از دیگر برنامه های این حوزه است.

 

فخاری ادامه داد: در حال حاضر در حوزه امداد و نجات دو پایگاه بین شهری دیهوک شامل پایگاه شهید توکلی در 85 کیلومتری طبس و پایگاه بین شهری تپه طاق شهید جاهدی در 185 کیلومتری طبس قرار دارد.

وی به حضور امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در تمامی صحنه ها اشاره کرد و گفت: 3 نجاتگر و یک پرسنل جمعیت هلال احمر هر روزه در پایگاه های بین شهری طبس حضور دارند.

 

رئیس جمعیت هلال احمر طبس با اشاره به اینکه پایگاه تپه طاق در سال گذشته 35 حادثه را پوشش داده است، افزود: به تعداد 99 نفر حادثه دیده امدادرسانی شده که از این تعداد 33 نفر به مراکز درمانی منتقل شده اند.

 

فخاری تصریح کرد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در پایگاه دیهوک در سال گذشته 113 حادثه را پوشش داده‌ اند که در این حوادث به 384 حادثه دیده خدمت‌رسانی شده که از این تعداد 107 نفر به مراکز درمانی انتقال و 64 نفر به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

 

وی به عضویت 2 هزار و 300 نفر امدادگر و نجاتگر در حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر طبس اشاره کرد و گفت: از این تعداد 54 امدادگر برادر و 78 نجاتگر برادر و34 امدادگر و نجاتگر خواهر در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر شهرستان فعالیت می‌کنند.

 

رئیس جمعیت هلال احمر طبس امدادرسانی به 151 مسافر در طرح ملی امداد و نجات نوروزی در دو پایگاه سیار طبس و موقت بین شهری مسجد شکر و دو پایگاه ثابت تپه طاق و دیهوک را از دیگر اقدامات واحد امداد و نجات عنوان کرد.


فخاری از عضویت 2 هزار و 700 نفر در حوزه داوطلبان هلال احمر طبس خبر داد و افزود: از مهمترین برنامه های اجرا شده در این واحد در سال گذشته می توان به اعزام شش کاروان سلامت به روستاهای محروم شهرستان طبس اشاره کرد.

 

وی تصریح کرد: در تیم های اعزامی در قالب کاروان سلامت، 25 نفر داوطلب، یک پزشک، یک ماما و یک پرستار حضور داشته و در مجموع به یک هزار روستایی خدمات درمانی ارائه کرده اند.

 

رئیس جمعیت هلال احمر طبس به طرح داوطلب کار روستا اشاره کرد و گفت: این اقدام مهم در شهرستان طبس با حضور 12 داوطلب هلال احمر در 4 مرحله در روستاهای فهالنج، دشتغران، جوخواه و شهر طبس برگزار شده است.

 

فخاری با اشاره به اقدام خداپسندانه اهدای خون توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر، افزود: داوطلبان جمعیت هلال احمر طبس 180 واحد خون به نیازمندان اهدا کردند.

 

وی در پایان به رشد هزار درصدی جذب کمک های مردمی در طرح ملی فرشتگان رحمت با همکاری 50 داوطلب این جمعیت خبر داد.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 366369

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha